אימייל מרקטינג – 21 דרכים לפלח את רשימת הדיוור שלכם
למה אימייל מרקטינג?
אימייל מרקטינג הוא אחד מהכלים הכי אפקטיביים מבחנית העלות מול התועלת, לפי הסטטיסטיקות, על כל 1$ שמוציאים על אימייל מרקטינג, מקבלים 42$ (!!!) בתמורה, שווה לא?
אבל לא כל אימייל עושה את העבודה או ממיר למכירה: אם למשל כמותג אופנה שפונה לנשים וגברים וברשימת התפוצה אין פילוח מגדרי , והמותג שולח מיילים מושקעים, יפים ונפלאים על השמלות החדשות גם לגברים – זאת עבודה לא נכונה (וגם לא מקצועית).
אם אתם רוצים להגדיל את ההמרות של המיילים שאתם שולחים – הסוד הגדול הוא – לעשות אימייל מרקטינג כמו שצריך, זאת אומרת פילוח, פילוח רשימות הדיוור שלכם עד כמה שאפשר כך שהכותרת והפניה יהיו אישיות ומתאימות יותר ובאופן מופלא תראו איך כל מדדי השיווק במייל שלכם משתפים: יותר אנשים יפתחו את המייל, יקליקו על הקישורים וגם יקנו.
איך אפשר לפלח את רשימות התפוצה שלכם? הנה 21 דרכים לעשות זאת:
1. גיאוגרפי – חשוב במיוחד אם יש לכם גם חנויות פיזיות
2. גיל – לגילאים שונים יש צרכים שונים, ומייל עם הצעה רלוונטית יותר יזכה ליותר הענות.
3. מגדר – נשים וגברים קונים אחרת לגמרי בכלל ואופנה בפרט וחייבים להתחשב בכך בכתיבת המיילים.
4. פרסונה – על מנת להבין טוב יותר את הקהל האידאלי שלכם, כדאי מאד ליצור לו פרסונה: מי היא? מה היא אוהבת לעשות? היכן מבלה? מה חשוב לה? איזה מוזיקה היא אוהבת? וכו. זה מאד יכול לעזור בהתאמת תכנים מתאימים ומסוגננים יותר.
5. קנו בעבר – קניה קודמת יכולה לתת אינדיקציה לגבי הסגנון והצרכים ואפשר להציע דברים דומים לפריט שכבר נרכש.
6. התעניינו בעבר – כמו בסעיף הקודם, גם התעניינות בפריט מסוים יכולה לתת אינדיקציה לגבי הסגנון והצרכים ואפשר להציע פריטים דומים.
7. תדירות קנייה גבוהה – ככל שמישהו קונה יותר, אנו יותר יודעים על העדפותיו ובהתאם להציע מוצרים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים.
8. לקוחות שלא קנו הרבה זמן – להצעי להם הנחה/קופון למוצרים, להציג את המוצרים החדשים וכו.
9. שלב במשפך – באיזה שלב במשפך השיווקי נמצא הלקוח? למשל: האם רק נרשם לניוזלטר אך עדיין לא קנה.
10. לקוחות מבצעים – אם יש כאלו לקוחות שרק קונים כאשר יש מבצע או הנחה, מומלץ לעדכן אותם במבצעים החדשים.
11. נוטשי עגלות – לקוחות שרגע לפני התשלום, החליטו לא לעשות זאת, מומלץ מאד להציע להם את המוצרים שהוסיפו או מוצרים דומים, אחוז הנחה כלשהו גם יוכל לעזור לסגור סופית את העסקה.
12. נוטשי טפסים – לקוחות שכבר מילאו חלק מטופס הרשמה לאתר/ניוזלטר, אך לא השלימו, אפשר לשלוח מייל תזכורת וכמובן, קישור לאתר.
13. פנו בשאלה "צור קשר" אך לא רכשו – לקוח שכבר הגיע לאתר, פנה, שאל זה לקוח מתעניין, בהחלט כדאי לפנות אליו ולהציע לו להכנס לאתר.
14. לקוחות שהתלוננו – הזדמנות לעשות לימונדה מלימון, תמיד אפשר להפוך לקוח לא מרוצה למרוצה – אפשר להציע לו מבצעים והטבות ייחודיים.
15. לקוחות שביקרו בחנות הפיזית (במידה ויש) – מומלץ מאד להציע להם לבקר גם באתר, יכול להיות שילוב נפלא בין און ואוף ליין.
16. נכחו באירוע לקוחות – טרחתם והכנתם אירוע ללקוחות ואספתם את כתובת האימיילים, מומלץ מאד לשלוח להם כמה שיותר מייל עם הצעות מפתות ומוצרים חדשים, "להכות בברזל כשהוא חם".
אם אתם מוכרים לעסקים
17. לפי סוג ארגון – לארגונים שונים יש קהלים שונים וכדאי להתאים ההצעה והתוכן אליהם.
18. לפי תעשיה/מגזר – האם פונים לעיריות? למפעלי תעשיה? הייטק? לכל תעשיה יש מאפיינים אחרים וכדאי להתייחס אליהם בפניה.
19. לפי תפקיד – אם אתם רוצים לפנות למנהלות כוח/מנהלי שיווק – בכל אחת מהפעמים התוכן יהיה שונה.
20. רמת בכירות – האם אתם פונים למנכל"ים? או לזוטרים יותר?
21. תפקיד/עבודה – יעיל במיוחד במקרה של שיווק לארגונים ועסקים.
חשוב מאד להבין כי הפילוחים הם דינמיים ולאורך הזמן יכולים להתווסף עוד. זה אולי ידרוש קצת יותר עבודה בכתיבה, אבל זה בהחלט שווה את זה, הרי ככל שתתאימו את תוכן המייל לקהל ספציפי ותהפכו אותו ליותר פרסונלי, כך הלקוחות שלכם יפתחו יותר את המיילים שלכם, יהנו מהם וימירו.