אימייל מרקטינג למתחילים – איך עושים זאת נכון?
שליחת מיילים היא הדרך הישירה ביותר לתקשר עם לידים ולקוחות שלכם. אין פלא ששנה אחרי שנה ערוץ שיווקי זה מוכרז כיעיל ביותר מבחינת עלות/תועלת, איך עושים זאת? אימייל מרקטינג למתחילים – הנה ההמלצות שלנו.
אתם שומעים שכולם מדברים על זה, קוראים סיפורי הצלחה, מבינים שגם אתם צריכים, אבל לא יודעים איך לעשות זאת, אז הנה, קבלו – אימייל מרקטינג למתחילים, , איך תוכלו גם אתם להצליח עם הכלי השיווקי הנפלא הזה.
מה זה אימייל מרקטינג
זה משלוח אימיילים ללידים וללקוחות, נשמע פשוט? כן ו…לא. כי על מנת שאסטרטגיית שיווק זאת אכן תצליח, צריך לעשות זאת נכון.
החשיבות של אימייל מרקטינג
* הערוץ הכי טוב לתקשורת ישירה – חשבו כמה פעמים ביום אתם בודקים את תיבת המייל שלכם? ובכמה רשימות תפוצה אתם רשומים? מייל שמגיע ישירות לתיבת הדואר שלכם, כאילו נשלח במיוחד וישירות אליכם.
* הרשימה היא נכס שלכם. גם אם יש לכם עמוד מצליח מאד ברשתות החברתיות, הם עדיין יכולים להשהות אותו, כי זה שלהם. רשימת מיילים שבניתם היא רק שלכם.
* אמייל עושה עבודה טובה יותר: ההחזר על ההשקעה גבוה יותר, אלו שקנו דרך מיילים הוציאו יותר כסף בקנייה, אז מה עוד צריך?
אז איך מתחילים עם אימייל מרקטינג?
הערוץ השיווקי הזה בנוי ממספר חלקים:
הרשימה:
כבעלי חנויות וירטואליות או כל עסק אחר כדאי מאד שתיצרו רשימת דיוור.
הרשימה בדרך כלל תכיל רשימה של לקוחות, של כאלו שפנו אליכם למידע, הגיעו דרך קמפיין כלשהו להגדלת הרשימה (ברשתות החברתיות או באתר שלכם).
הרשימה שלכם תמיד תשתנה, אנשים נוטים להסיר את עצמם מהרשימות ו/או להיות פחות פעילים לאורך הזמן, לכן חשוב כל הזמן להביא נרשמים חדשים ולהעיר נרשמים רדומים.
בחירת מערכת דיוור
אין שום דבר כיום לשלוח מיילים רבים ללא מערכת דיוור המסוגלת לשלוח אפילו עשרות אלפי מיילים (ויותר) בלחיצת כפתור אחרת. יש כיום חברות רבות המספקות מערכות משוכללות עם פיצ'רים רבים.
רב מסר, אקטיב טרייל, מייל צ'ימפ ועוד רבים וטובים. אך מי הכי מתאים? תלוי בצרכים המאד ספציפיים שלכם. בסופו של דבר הכי חשוב שתבחרו אחת.
פילוח
פילוח רשימת תפוצה היא חלוקת הרשימה לפי מאפיינים שנקבעו מראש (מגדר, סוג רכישה, לא קנו, קנו לפני שנה וכו) ומאפשר לכם לשלוח מיילים עם תוכן מותאם יותר, ובכך להגדיל את אחוזי הפתיחה, הקריאה, ההקלקות וההמרות ומעבר לכך עצם זה שאתם שולחים תוכן רלוונטי, אתם מקטינים את אחוזי הנטישה.
שיפור אחוזי פתיחת המיילים
על מנת ששיווק מיילים יהיה מוצלח, אנשים צריכים לקרוא את המיילים שלכם – סתומרת לפתוח את המייל. על מנת לשפר את אחוזי הפתיחה (ואז הקריאה, הקלקה, המרה) יש מספר דברים שכדאי לעשות:
להמנע ממסנני הספאם
אחת הבעיות המרכזיות היא שמיילים רבים מסוננים אוטומטית ומגיעים לתיבת הספאם.
הנה כמה המלצות כיצד להתחמק ממסנני הספאם (כמובן שקודם אתם חייבים שיהיה לכם אישור לשלוח מייל לנמען ואתם עובדים עם מערכת מיילים מוכרת)
* וודאו שכל הנמענים אכן הסכימו לקבל מכם אימיילים. ככל שיותר אנשים יסמנו אתכם כספאם כך יהיה לכם יותר ויותר קשה להגיע לתיבות המייל בסופו של דבר.
* שלחו את המיילים שלכם מכתובת IP טובה, כזו שלא השתמשו בה למשלוח ספאם בעבר.
* וודאו כי המיילים נשלחים דרך כתובת דומיין מאומתת
* שמרו על קוד תבנית האימייל שלכם נקי.
* אפשרו לאלו שרוצים לעזוב לעשות זאת בקלות.
* מילים מכירתיות מאד (חיסול, 90% וכו) עלולות לאותת למערכת הדואר של הלקוחות שלכם כי מודבר בספאם, לכן כדאי להמנע משימוש יתר בהן.
תזמנו נכון את המיילים שלכם
לתזמון יש השפעה גדולה על אחוזי הפתיחה. כדאי לעשות כמה בדיקות על מנת לזהות את הזמן הנכון למשלוח המיילים: באיזה יום ובאיזה שעה. יש כל הרבה מחקרים שכל אחד מהם ממליץ על זמן אחר. הדרך היחידה שלכם באמת לדעת היא לבדוק בעצמכם על הקהל שלכם.
כתבו שורת הנושא מלהיבה במיוחד
שורות נושא מלהיבות הן המפתחות שלכם לאחוזי פתיחה גבוהים, הנה כמה המלצות
– עוררו סקרנות – כתבו משהו בהתאם לקהל המטרה ולמה שאתם מציעים (מה הפריט הכי חשוב במלתחת תינוקת (בגדי תינוקות), איך להקטין מאד את חשבון החשמן ולחסוך הרבה כסף (מוצרי חשמל), עם מה קים קרדשיאן לא יוצאת מהבית?(חנות לבני נשים)) וכו.
דברו במספרים – אנשים אוהבים מספרים, זה מושך להם את העיניים ועושה להם את הדברים ברורים ומוגדרים יותר.
השתמשו בהומור – זה תמיד עובד לטובה.
הוסיפו אימוג'י – אולי פשוט מושך ובולט יותר מהטקסט עמו
כתבו בשפת הלקוחות שלכם – אל תתנשאו, אל תשתמשו יותר מיד בסלג, פשוט כתבו כמו שהלקוחות שלכם מדברים.
כתבו ללקוח שלכם (אחד מהם)
כאשר אתם כותבים את שורת הנושא ואת תוכן המייל, עצמו לרגע את העיניים ודמיינו את הלקוח/ה שאליהם אתם כותבים, חשבו עליו/ה, מה מעניין אותו, מה הוא היה שמח לקבל, מה הצרכים שלו?.
השקיעו בתוכן מצוין
באימייל מרקטינג יש מספר אתגרים: הראשון הוא להגיע לתיבת המייל, השני לגרום לנמען לפתוח את המייל, והשלישי הוא לגרום לו לעשות משהו (ללחוץ על כפתור, להגיב, לקנות וכו) והרביעי והקשה מכולם – להצליח להתגבר על אתגר השני (לפתו) והשלישי (לפעול) לאורך זמן…
הדרך היחידה שלכם להצליח לגרום לנמענים לפתוח ולקרוא את המיילים ולפעול בהתאם למה שאתם רוצים היא – ליצור תוכן מצוין.
אם הנמענים שלכם יאהבו את התוכן שאתם יוצרים, הם ימשיכו לפתוח את המיילים שלכם ולהתייחס אליהם ולהפך.
כמובן שאתם עסק ובשורה התחתונה אתם רוצים יותר כסף בקופה, אך אם כל המיילים שלכם יהיו בסופו של דבר פרסומות, אתם מהר מאד תאבדו את תשומת הלב של הנמנים.
במחקר שנעשה על כמה מעצבנות הפרסומות במיילים, התוצאות לא מפתיעות
צחוק יפה לבריאות (ולמכירות)
כולנו אוהבים לצחוק, צחוק משחרר אנדרופינים, החומרים שגורמים לנו להרגיש טוב (ולשכך כאבים). כשאנו צוחקים, אנו שמחים וטובי לב יותר וגם שמחים יותר לקנות ממי שעושה לנו טוב על הלב.
התאמה מושלמת לסלולרי
רובנו קוראים את המיילים דרך הסלולר ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם שהמיילים שלכם לא יראו פשוט מושלם בסולר.
כיום זה יותר פשוט, בכל מערכות הדיוור אתם יכולים לראות כיצד המייל שלכם יראה במסכים שונים ולעשות התאמות.
והנה כמה המלצות:
* סגנון פשוט (עמודה אחת) ולא רחב מידי תמיד עדיף
* השתמשו בפונטים גדולים (מסך קטן – פונט גדול)
* העדיפו תמונה מותאמת מבחינת כובד (לטעינה מהירה) ובפרופורציות נכונות (שתראה מושלם)
* הגדילו את כפתור הקריאה לפעולה
* צרו מרווחים בין פסקאות, קישורים וכפתורים.
צרו אוטומציות
בכל מערכות הדיוור יש אפשרות לטעון קמפיינים אוטומטיים לחלוטין, אם התניות ומיילים שנשלחים בזמנים קבועים ללא כל התערבות, זה חוסך המון זמן, והופך את החיים שלכם לקלים.
נתחו ושפרו (כל הזמן)
תמיד אפשר לקבל תוצאות טובות יותר, אבל זה מצריך ניתוח תוצאות והבנה מה עובד פחות טוב ושיפור. וזה אף פעם לא נגמר. בכל מערכת מיילים יש אפשרות לקבל דוחות על מי פתח, מי לחץ. כדאי לעשות תמיד A/B טסטינג ולבחון שורות נושא, תמונות, תוכן, רק כך תוכלו להבין מה עובד טוב יותר.
יש לכם שאלה על אימייל מרקטינג? רוצים לדעת יותר איך אנחנו עושים זאת? צרו איתנו קשר עכשיו