אימייל מרקטינג – המיילים שכל מותג אופנה חייב לשלוח

 

שיווק מיילים למותגי אופנה

 

אימייל מרקטינג מאפשר לחנויות וירטואליות בכלל ואלו בתחום האופנה בפרט להעביר בלחיצת כפתור עדכונים, סגנונות חדשים, חדשות, ומבצעים ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלהם.

כבר ידוע לרבים כי אימייל מרקטינג הוא אחד הערוצים הטובים ביותר מבחינת החזר השקעה – עלפי מחקרי, על כל דולר אחד שמוצא על שיווק מיילים, החזר השקעה הוא של כ- 38 דולר – כך שזאת לא הפתעה שחנויות אופנה וירטואליות רבות ממקדות את המאמצים שלהם בערוץ זה.

תחום שיווק מיילים התפתח במהרה רבה והיום כבר לא מספיק לשלוח "סתם" מייל לכל הרשימה, אלא חשוב לנהל רשימות מפולחות ולשלוח מיילים רלוונטיים ופרסונליים עד כמה שניתן לכל אחד ואחת.

ריכזתי 9 סוגי אימיילים שכל חנות אופנה מקוונת צריכה לשלוח.

1. מייל ברוכים הבאים


מייל זה הוא ההזדמנות שלכם לעשות רושם ראשוני חיובי וטוב על הנרשמים. למייל זה אחוז פתיחות והקלקות גבוה במיוחד  בהשוואה למיילים עם הצעות אחרות. וחשוב יותר, הכנסות אפשריות ממייל זה הם גבוהים משמעותית ממיילים אחרים עם מבצעים. אבל אם רוצים רושם ראשוני טוב, מעורבות והכנסות – צריך להשקיע בעיצוב ובטקסט.

מייל כזה אמור לכלול:

* תודה כנה

* תמונה מקורית ויצירתית

* תוכן המחובר למותג (סיפור המותג, מה מייחד אתכם וכו)

* קישורים לעמודי רשתות חברתיות

רבים מוסיפים גם הנחה של 10 – 20% לעודד את הנרשמים לעשות את הקניה הראשונה שלהם.

 

2. מייל תוכן

הדבר הראשון שהרבה ממותגי האופנה עושים זה למכור את המוצרים שלהם מייד. התוצאה משעממת ומיילים מכירתיים רבים המביאים בהרבה מקרים לביטול ההרשמה למייל. כמותג אופנה יש הרבה מאד אופציות למיילים בעלי תוכן מעניין שאפשר לשלוח לנרשמים. מומלץ להשתמש במיילים לקדם את המותג שלך, לחנך אותם על המגמות האחרונות ולתת תוכן בעל ערך ומשמעות.

כמה אופציות למייל תוכן:
– לספר את הסיפור שלך: תנו ללקוחות שלכם להכיר אתכם לפני שהם קונים מכם משהו. ספרו את סיפור המותג, למה אתם מוכרים את הפריטים, למה הקמתם את העסק, מה הדבר המיוחד במותג, מוצרים, אופן הייצור, חומרים שלכם.

– טיפים לסטייל: מומלץ לעדכן את הנרשמים על המגמות האחרונות ואיך ללבוש פריטים מסוימים מהקולקציה שלכם.

– חדשות חשובות לגבי המותג: פתיחת חנות פיזית, השראה לעיצוב ועוד.

3. כתבת אורח

כדאי לארח בלוגר/ית או משפיען שיכתוב על הפריט, איך הם לובשים אותו ולמה אוהבים אותו. הוסיפו תמונות של תמונות רלוונטיות. שתפו את הפוסט במייל. בהתאם לגודל וליכולות השיווק שלכם, קבעו אימיילים בעלי תוכן פעמיים בחודש, זה כמות טובה בלי להציק יותר מידי.

4. מכירה


אחרי הברכות, הסיפורים והטיפים – הגיע הזמן למכור.

הצעד הראשון לכל מייל מכירתי הוא לבחור את המטרה, הנה כמה אפשרויות:

* מכירת מוצר ספציפי / קטגוריה מסוימת / מוצרים מסוימים – כמו תמיד, ועל מנת למקסם פתיחת המייל, הקלקות ומכירות – חשוב לפלח ולשלוח הצעה מתאימה לכל פלח.

* העלאת ערך ההזמנה הממוצע – כדאי להוסיף ערך מינימום על מנת לקבל את ההנחה. זה יעלה את המכירות וגם יעלה את ערך ההזמנה הממוצעת.

* להפטר מעודפי מלאים ומוצרים ישנה: יתכן ויש לכם מלאים עודפים או מוצרים משנים קודמות, אפשר להציע אותם בהנחה ניכרת או אפילו חינם מעל ערך הזמנה מינימלי.

* לעודד רכישה חוזרת: במקום להציע הנחה, אפשר לתת נקודות נאמנות.

* להחזיר לקוחות שלא קנו כבר הרבה זמן – חשוב שהמייל יכלול הצעה מפתה שיהיה להם קשה לעמוד בה.

חשוב שההצעה תהיה ברורה, עם כפתור קריאה לפעולה ברור ובולט, לאחר שהמייל נשלח, שלחו שוב, ושוב ושוב, חשוב לשלוח יותר ממיל אחד על מנת להעלות את החשיפה והסיכוי לפתיחה. מומלץ להוסיף תחושת דחיפות (רק עוד 24 שעות נותרו וכו).

 

5. המלצות מוצרים אישיות 

כיום ניתן לשלוח המלצות אישיות. מיילים אישיים מביאים פי 6 יותר עסקאות בהשוואה ללא אישיים.

הלקוחות היום מצפים למיילים אישיים ומעדיפים מותגים שעושים פרסנוליזציה. אם אני קונה רק שמלות, כנראה פחות יעניין אותי נעליים שטוחות. מומלץ לשלוח מייל פרסונלי פעם בשבוע שבועיים לשמור את הנרשמים מעורבים ומסוגלים בקלילק אחד לקנות את המוצר שראו. כדאי ליצור תבנית למייל כזה ולהשתמש בה כל הזמן.

6. נוטשי עגלות


ערך העגולות הנטושות הוא עצום, שליחת מייל תזכורת יכולה להמיר אחוז ניכר מהנוטשים לקונים

הסיבות המרכזיות לנטישת עגלות :

– עלויות משלוח ואחרות לא צפויות בעת הצ'קאאוט

– חיפשו מחיר טוב יותר במקום אחר.

– לא רצו ליצור חשבון במהלך הקניה

– אופצית תשלום מועדפת לא היתה קיימת

– תשומת ליבם הוסטה ושחכו להשלים את הניה.

אחוז ניכר מנוטשי העגלות קונים תוך 24 שעות מזמן הנטישה – כך שהמייל חייב להשלח בסמוך לנטישה. אם הוא לא ממיר – כדאי לשלוח לו עוד מייל, אפשר להוסיף תחושת דחיפות בכך שאומרים לו ששומרים לו את המוצר לפרק זמן מוגבל, כדאי להוסיף תוכן קליל ומשעשע כולל תמונה מדליקה.

 

7. מלאי חדש

כאשר שולחים מייל על מלאי חדש, חייבים לשמור על פוקוס, לא להעמיס במידע ומוצרים לא רלוונטיים. המטרה היחידה של המייל הזה היא למשוך לקוחות חזרה אל אתר ולקנות את המוצרים החדשים.

חשוב :
– להוסיף תמונות מוצר חדשות ויפות – להוסיף כמה מהמוצרים הטובים ביותר שלכם למייל יוצר מוטיבציה ללקוחות לשוטט במגוון המוצרים של הפריטים החדשים.

–  לכתוב שורת נושא ברורה – צריך לשמור את זה פשוט וברור ולציין מה נושא המייל.

– לפלח את רשימת המיילים – מומלץ לשלוח את המייל על מוצרים חדשים ללקוחות שכבר רכשו בעבר מוצרים דומים וחדשים. זה ישפר מאד את אחוזי הפתיחה וההמרה.

– קישור לקולקציה רלוונטית – הקישור צריך להיות לקולקציה ולא לעמוד הבית, כמה שפחות הקלקות עד הקניה.

 

8. מייל לאחר קניה

למיילים שלאחר הקניה יש אחוזי פתיחה גבוהים מאד כדאי להשתמש בהזדמנות הזאת להציע הנחות,רכישה מקטגוריות אחרות ולקדם את הערוצים החברתיים.

הנה כמה דברים שאפשר להוסיף למייל לאחר קניה:
* קופון לקניה הבאה

* המלצות מוצרים בקטגוריות אחרות

* קישורים לרשתות חברתיות

* קישורים לשיתוף הקניה ברשתות החברתיות

 

9. מייל הפעלה מחדש

עם הזמן אחוזי הפתיחה, הקלקה ורכישה ירדו ואף נרשמים יתחילו לנשור מהרשימה, אך אל תפרדו מהם כל כך מהר ובקלות. צרו קמפיין שיחזיר את הלקוח לפעילות.

כמו מיילים קידומיים אחרים, שליחה פעם אחת לא תביא תוצאות, מומלץ לשלוח מספר פעמים כדי להגדיל אחוזי הפתיחה.

הנה הצעה לקמפיין "החזרה הביתה":
אימייל 1: התגעגענו אליך – אפשר להוסיף פרצוף עצוב ולהציע מוצרים בהנחה על סמך רכישות העבר ופופלריות.

אימייל 2: 25% הנחה על הכל רק בשבילך  – הצעת הנחה מסיבית שהם לא יוכלו לעמוד בפניה.

מייל 3: אנו נמחוק אותך תוך 7 ימים – אם עדיין לא מקבלים תשובה לאחר ההצעה המסיבית, זה הזמן לשחרר, להודיע לנרשם שהשם שלו ימחק תוך 7 ימים מהרשימה

מייל 4: השם שלך נמחק – לא מומלץ לשלוח מיילים לנרשמים לא פעילים על מנת שלא יסומנו כספאם,  כדאי להגיד את מילות הפרידה לנרשמים הלא פעילים, אך עדיין לכלול קישור למקרה שירצו להרשם שום.

ולסיכום

שיווק מיילים הוא ערוץ שיווקי נפלא וחשוב, אך כמו בכל דבר, חשוב לעשות לנהל זאת באופן מקצועי: לפלח את הרשימות ולהעביר לכל רשימה את סוגי המיילים הרלוונטיים לגביה וזאת על מנת לשמור על מעורבות גבוהה של הלקוחות והחזרתם לרכישה חוזרת אצלכם שוב ושוב.

רוצים לדעת יותר על שירותי האימייל מרקטינג שלנו? לחצו כאן

רוצים לקבוע פגישה ללא התחייבות – צרו קשר עכשיו

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!