אימייל מרקטינג לחנות וירטואלית – טיפים שימושיים שיעשו הבדל

אימייל מרקטינג לחנות וירטואלית – טיפים נפלאים שיכניסו לכם עוד כסף

 

למה אימייל מרקטינג לחנות וריטואלית הוא כה חשוב – כי זה אחד מערוצי השיווק החשובים והיעילים שיש. הרשימה היא נכס דיגיטלי מהחשובים שיש והיא לגמרי ואך ורק שלכם.

 

אימייל מרקטינג לחנות וירטואלית הוא ערוץ מופלא שיכול לעזור לכם בתחומים רבים, עם מיילים אתם יכולים להזין את הלידים שלכם וללוות אותם במסע הרכישה שלהם משלב החשיפה עד לרכישה.

ארבעת הדברים החשובים בפעילות הם:

  1. בניית רשימה תפוצה איכותית
  2. להציע תוכן עשיר ומגוון
  3. להשתמש באוטומציות ופי'צרים להוריד את כמות העבודה הידנית
  4. ליצור מכירות

 

אחד היתרונות החשובים כשיש לכם בחנות עצמאית היא היכולת לבנות רשימת נמענים שאפשר לשלוח להם מיילים.

רשימת נמענים שיצרתם בעצמכם (לא קנויה !!) היא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר. לאף אחד אחר את הרשימה היקרה הזאת, זה היתרון שלכם על פני המתחרים. על ידי שימוש נכון ברשימה ניתן לעשות המון דברים, ובסופו של דבר, לשמור על לקוחות לאורך זמן אורך יותר ולהעלות את הערך שלהם עבורך.

לאסטרטגיות בהן אתם נוקטים בניהול האימייל מרקטינג שלכם יש השפעה רבה מאד על פני הדברים. אתם בונים יחסים, אתם משתפים מידע, אתם מספקים הזדמנויות ונוגים בנקודות מעבר ל"שליחת מיילים", האנשים ברשימה שלכם הם וי איי פיז.

אחרי הכל, הם כבר מכירים אתכם, וחלק גם רכש מכם לפחות פעם אחת. הסטטיסטיקות אומרות שכ- 20% מהנמענים יפתחו את המייל שלכם וכ- 2.5% ילחצו על הכפתורים ויגיעו לאתר שלכם.

הנה הקמפיינים שאתם חייבים להפעיל כבר עכשיו:

עגלה נטושה

המושג "עגלה נטושה" מתייחס למקרים בהם מבקר (רשום) נכנס לחנות, הוסיף פריטים לעגלה ויצא ממנה ללא רכישת הפריטים. שליחת מייל בסמוך מאד לנטישת העגלה יכולה בהחלט לעזור להחזיר כמה עשרות אחוזים מההכנסות, שאחרת היו אובדות לחלוטין.

כמה המלצות:
* חשוב לשלוח לפחות מייל אחד, אך ניתן גם ליצור סדרה של תזכורות.
* חשוב מאד לשלוח את המייל כמה דקות לאחר נטישת העגלה, כל עוד המוצרים עדיין זכורים ל"נושט"
* כדאי להשתמש בהומור, ולהקליל את המייל (הומור זה תמיד טוב).

 

UP SELL ו – CROSS SELL

ידוע שקל יותר למכור ללקוחות שכבר קנו מכם. המיילים האלו נשלחים ללקוחות שקנו מוצר כלשהו. המטרה היא למכור להם מוצרים נוספים.

יש כמה דרכים לעשות זאת:

  • מוצרים דומים – לשלוח מייל המציע מוצרים דומים למוצר שנרכש או מוצרים שבדרך כלל נרכשים יחד עם המוצר שנרכש.
  • מוצרים מקטגוריה אחרת – לאחר הרכישה של מוצר מסויים ישלח מייל עם הצעה לרכוש מוצרים מקטגוריה אחרת, למשל אם נקנתה שמלה, אפשר להציע נעליים או אביזרים.
  • חשבונית ההפתעות – מייל חשבונית הוא אחד מהמיילים עם אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר, אפשר (ומומלץ) להציע מוצרים (משלימים, דומים), בקש להשאיר ביקורת על המוצר כאשר הם מקבלים את המוצר.

מיילים מכירתיים

אפשר להשתמש במיילים מכירתיים  במגוון צורות: אפשר לקדם מוצר אחד, קטגוריה, קולקציה חדשה, צבע מסויים וכן לתת הנחות מיוחדות לנמענים.
אחוזי ההמרה משתנים. הורדת מחיר בדרך כלל מקבלת את אחוזי ההמרה והגבוהים יותר (כ- 1.04%)

אפשר לפלח את הלקוחות גם לפי הפרמטרים האלו:
– חובבי אריזות חיסכון, מארזים, קונים חודשיים
– קוני מבצעים – אנשים שקונים רק במבצע
– חובבי החידושים והמיוחדים – אלו שאוהבים לקנות ראשונים ואוהבים הצעות יחודיות.

נאמנות לקוח ומיילים להחזרה לפעילות

נאמנות לקוח והחזרה לפעילות מתמקדים ביצירת יחסים עם הלקוח ואימיילים אלו מתמקדים בבניית קשר חזק יותר הלקוח, לזכות שוב באמונו ולהחזירו לרכוש באתר.

המיילים האלו נשלחים ללקוחות שלא קנו תקופה ארוכה (שאתם תגדירו מה היא, גם ביחס למחזור החיים של המוצרים שלכם.)

הנה כמה דוגמאות למיילים:

* אירועים חשובים בחיי הלקוח: תאריך יום הולדת, יום נישואים, יום ההולדת של הילד – בכל אחד מהאירועים האלה אפשר לשלוח מייל ועדיף שיכלול גם הנחה כלשהי.

* "מתגעגעים אליך" – מיילים שנשלחים לאחר תקופה מסוימת של אי פעילות. כמה המלצות לגבי מיילים אלו: # להשתמש בהומור # קצר זה העניין # להוסיף קופון הנחה חד פעמי

* חידוש המלאי – אם יש לכם מוצרים שיש להם תקופת שימוש מסוימת (שמפו, קרם אנטי אייגי'ינג וכו) אפשר לשלוח מיילים תזכורת לרכוש שוב.

 

ועד כמה המלצות מאד חשובות לאימייל מרקטינג מוצלח במיוחד:

 

חשבו על הנמען שלכם – אל תשעממו

במקום לשלוח מייל "גנרי" משעמם ורגיל על עדכון מצב ההזמנה,עגלה נטושה וכו, מומלץ להוסיף גם תמונה/גיפ מצחיקים ומקוריים, לכתוב בקלילות – הנמענים שלכם יאהבו את זה, ובפעם הבאה גם יפתחו את המייל שלכם.

החגים מגיעים/הסיילים? אל תחכו לרגע האחרון

אם לפני 10 שנים מעטים האנשים כאן שידעו מה זה בלאק פריידיי, היום כל ינוקא כבר מכיר את תקופת הסיילים הזאת. היות שכך  – כל בעל עסק, גם אלו שכמעט לא מדוורים, יום לפני הפריידי מנקים את האבק מרשימת התפוצה שלהם ומדוורים, מה שיוצר עומס אדיר של מיילים בכל תיבה והסיכוי שהנמען יפתח את מיילים שלכם יורד משמעותית

וכך זה בכל עונת חגים וסיילים – לכן כדאי להיערך לפני – לפלח את הרשימות, להכין את ההצעות השונות, להכין את הטקסטים והגרפיקות ולטעון את מערכת הדיוור שלכם ולהתחיל לדוור כבר שבועיים – שלוש לפני האירוע.

 

תנו גם ערך ותוכן

יותר מידי ניוזלטרים ומיילים מכוונים מכירה ורבים מהם פוגשים את הנמען כשהוא בכלל אל במצב רוח של קניה. אם אתם רוצים לבנות מערכת יחסים עם לקוחות קיימים ופטנציאליים – תנו להם גם ערך. זה יעלה את ערככם בעינהם.

 

פלחו את הרשימות שלכם

אם אתם רוצים להפיק את המירב והמיטב מהערוץ השיווקי הנפלא הזה, אתם חייבים לפלח את הרשימות שלכם. יש דרכים רבות לפלח אותן. הנה כמה מהבולטות: סכום קניה, זמן קניה, לא פותח מיילים, קונה במצעים, גיל, מגדר וכו.
ברוב מערכות הדיוור היום אפשר למצוא פיצ'רים רבים שיעשו לכם את החיים קלים.

 

הכינו שורות נושא נפלאות ומושכות את העיין שלא יכנסו לספאם.

באימייל מרקטינג יש מספר מכשולים: הראשון הוא להגיע לתיבת המייל של הנמען שלכם ולא לספאם. לשם כך עליכם לפעול ממערכת דיוור מסודרת, ולהכין מראש שורות נושא מעולות – שמצד אחד לא מכילות מילים שיזוהו כספאם ומצד שני יזוהו על ידי הנמענים כמשהו ששווה לקרוא – והגבול הוא מאד דק…
כתיבת שורת נושא היא מלאכת מחשבת – השקיעו בכך זמן לבדוק היטב מה עובד ומה יעביר את המיילים שלכם את שני המכשולים הראשונים: יגיע לתיבה ויגרום לפתיחה.

 

אל תשכחו קריאה לפעולה

המכשול השלישי באימייל מרקטינג הוא לגרום לנמענים שלכם לעשות מה שאתם רוצים.
הרבה מאיתנו מניחים שאנשים כבר יודעים מה צריך לעשות כאשר שולחים להם מידע על שירותים/מוצרים. אך לצער רבים, ההפך הוא הנכון. אנשים רוצים שידריכו אותם, שיגידו להם מה בדיוק הם צריכים לעשות בכל שלב. לכן אם אתם רוצים שהנמענים שלכם יכנסו לאתר וירכשו, אתם צריכים להגיד להם "לרכישה לחץ כאן/הוספה לסל" וכו. יש לכם בערך 3 שניות עד שהנמען מבחין בקריאה לפעולה, לכן כדאי שיהיה כפתור אחד בולט מעל הגלילה.

 

הציעו הטבות יחודיות ועמדו במילה שלכם

הנמענים שלכם נתנו לכם פיסת מידע חשובה מאד וחיונית מאד עבורכם – המייל שלהם וכדאי שתגמלו להם על כך, באופן מתמשך ובלעדי.

אם אתם מחליטים לתת רק להם הנחה נוספת, אז שזה יהיה רק להם (שלא יראו פתאום פרסומות בפייסבוק עם הנחה דומה) וכן אם קבעתם שזה ל -24 שעות, אז זה באמת יהיה רק ל- 24 שעות. אם לא תעמדו במילה שלכם – לטווח הארוך אתם תאבדו את האמון בכם, לא חראם?

 

הפכו כל מה שאפשר לאוטומטי

אוטומציות זה דבר נפלא, זה דורש קצת יותר עבודה בהתחלה, לארגן את הנושאים, החומרים הגרפיים והטקטים  ולטעון אותם במערכת, אך ברגע שהמיילים מוטענים במערכת הדיווק, הכל עובד לבד ופוטר אתכם לחלוטין מלהתעסק בזה

לכן כל מה שאתם יכולים, מיילים תודה, ברוכים הבאים, עגלה נטושה, קמפיינים וכו  – הפכו לאוטומטי, זה יחסוך לכם המון זמן בטווח הארוך.

 

רוצים לדעת יותר על שירותי אימייל מרקטינג שלנו? צרו קשר עכשיו

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!