אימייל מרקטינג לאיקורמס – האוטומציות שכל חנות חייבת

אימייל מרקטינג לאיקומרס – האוטמציות שכל חנות (ועסק )חייבים להוסיף

אימייל מרקטניג לאיקורמס הוא ערוץ שיווקי נפלא באופן כללי והאוטומציות הן הכי נפלאות במיוחד. התפקיד של האוטמציות הוא להפוך את חיינו לפשוטים, קלים ו…רווחיים יותר, אז מי הפרייר שלא הוסיף אותן?

 

כמה סטטיסטיקות מופלאות על אימייל מרקטינג:

  • ההחזר על ההשקעה הוא 4200% (!!), בממוצע על כל דולר שהוצא, קיבלו 42$ חזרה.
  • בסקר גדול שנערך כ- 89% מהמשווקים משתמשים באימייל מרקטינג כרוץ שיווק מרכזי. כשליש מעדיפים אותו על פני כל ערוץ שיווקי אחר.
  • כ-61% מהמנויים רוצים לקבל אימייל עם מבצע כל שבוע, כ- 38% רצו בתדירות גבוהה יותר.
  • אחוזי הפתיחה הגרועים ביותר הם בסופי שבוע.
  • הימים הטובים ביותר לשלוח מיילים הם שלישי וחמישי
  • 47% מהמשווקים בטוחים שאוטומציות שוות את העלות.

כשאתם מוכרים מוצרים אונליין, אתם נדרשים בכל מקרה להשתמש במיילים, אישור הזמנה, שליחת חשבונית, עדכונים,

אימייל מרקטינג מתחיל להיות כלי שיווקי נפלא כאשר אתם מבקשים מהנמענים שלכם לעשות פעולות כלשהן, כמו להוריד מדריך, להשתמש בקופון ועוד. אז למה לא לקחת את האימייל מרקטינג לשכם הבא והמאד רווחי – להוסיף  גם אוטומציות?

 

מה זה אוטומציה

אוטומציה היא בעצם מייל אחד מספר מיילים הנשלח.ים אוטומטית לאחר שקרה משהו שהוגדר מראש: למשל נמען הצטרף לרשימת הדיוור – זה טריגר שהוגדר. שלאחר מכן, בזמן שהוגדר מראש, נשלח לאותו נמען מייל "ברוך הבא", כפי שתוכלו לראות בתרשים הזרימה כאן:

 

האוטומציות מאפשרות:

* חסכון בזמן

* הקטנת נזקי נטישת עגלות

* פילוח רשימות

* שמירה על קשר עם הנמענים

* החזרת לקוחות רדומים

* הגדלת ההמרות

* שליחת תזכורות

 

אז אם אתם עושים אימייל מרקטינג לאיקומרס, מה הן האוטומציות שאתם חייבים להוסיף?

  1. ברוכים הבאים:

    זהו המייל שנשלח כאשר נמענן מצטרף לרשימת התפוצה. המטרה של המייל הראשון הזה הוא לתת לנרשמים החדשים רושם ראשוני מצוין ולעודד אותם לעשות את הרכישה הראשונה שלהם באתר.

אימיילים אלו מקבלים את אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר ולכן פעמים רבות מצורפת למיילים האלו הטבה כלשהי (קופון/הנחה) מוגבלת בזמן.  לכן בדרך כלל נשלח יותר מאימייל אחד אם הנמען לא פתח.

 

  1. תודה על הקניה

המייל הזה נשלח מייד לאחר קניה באתר והוא מפרט את פרטי הפריט, כמות, המחיר וכתובת המשלוח.
גם למייל זה אחוזי פתיחה גבוהים מאד, לכן גם פה רבים מצרפים הטבה כלשהי לעידוד רכישה נוספת: קופן לקניה הבאה, הצעות מיוחדות נוספות.

  1. "הערת" נרשמים רדומים

הנמענים ברשימת התפוצה מתנהגים בדומה לחוק הפארטו: 20% מהנמענים אחראים ל- 80% מהפעילות. ושאר – 80% כמעט ולא פעיליםי. אחד האימיילים החשובים הוא "הערת הרדומים".

פילוח הרשימה הכולל פי פעילות ונמען שלא היה פעיל זמן מסוים (שצריך, כמובן, להגדיר מראש) יוגדר כרדום.

כדאי לתת הטבה מסוימת על חזרה לפעילות וליצור לשם כך סדרת מילים , יש משווקים שמסירים מהרשימה נמען שלא פתח אף אחד מהמיילים המעוררים, אך זאת כמובן, רק אופציה.

 

4.נטישת עגלה

עד שהבאתם אנשים לחנות שלכם, עד שהם הוסיפו מוצרים לעגלה, לצער כל בעלי החנויות הוירטואליות, בממוצע כ- 70% מאלו שהוסיפו פריט כלשהו לעגלה, ינטשו את הגלה, יעזבו את החנות ללא השלמת הרכישה וישברו את ליבכם (וכיסכם).

אך לעזרתכם מגיע האימייל מרקטינג ועוזר לכם להחזיר לפחות חלק מההכנסות האבודות. (על מנת שניתן יהיה לשלוח את המיילים הזה, הנוטש צריך להיות רשום כנמען).

 

  1. UP SELL ו- CROSS SELL

אם רכשתם מאמזון מתישהו, בטוח ראיתם החלק (שהם מאד דואגים להבליט) YOU MAY ALSO LIKE ובו הם מציעים לכם מוצרים נוספים דומים/משלימים או יקרים יותר מהמוצר שרכשתם, זה ה-קרוס או אפ סייל.

אם אתם רוצים להעלות עת ערך סל הקניה, הציעו עוד מוצרים. זה יכול להיות במייל שלאחר הרכישה או אם הגולש התעניין במוצר מסוים.

6.בקשות לחוות דעת

לאחר שלקוח קנה מוצר מסוים, נשלח אליו מייל המבקש ממנו להוסיף באתר את חוות הדעת שלו על המוצר שרכש.

יש חשיבות רבה לדירוג הרוכשים, זה יוצר הוכחה חברתית לגבי טיבו של המוצר, וככל שיהיו למוצרים שלכם יותר חוות דעת, כך גדל הסיכוי שגם אחרים ירכשו אותם.

גם במייל זה אפשר להוסיף הצעות אפ/קרוס סייל בהתאם למה שהלקוח רכש בעבר.

 

  1. אירועים מיוחדים

אם אתם עורכים אירוע מיוחד (מכירה מיוחדת, וובינר, אירוע לקוחות וכו) אוטמציה עם סדרה של מיילים היא הכרחית. בה תוכלו לתת מידע ללקוחות, לעניין אותם באירוע ובהרשמה אליו. אם הם נרשמים לשלוח להם תזכורות ואם הם לא נרשמים, להמשיך לשלוח להם מידע רלוונטי ולקוות שהם ירשמו.

 

  1. הצעות ללוחות VIP

לכל עסק יש לקוחות נאמנים שקונים בו בתדירות גבוהה ושווים לכם הרבה כסף, את הלקוחות האלה אתם רוצים לפנק ושלמור עליהם היטב. לכן מומלץ ליצור אוטומציה ללקוחות האלה ולהציע להם הצעות ייחודיות מפתות.

 

9.טיפוח לידים.

אם יש לכם מוצר יקר או מורכב, לרוב הקניה לא מתבצעת מיידית. לכן כאשר לקוח פוטנציאלי נרשמם לרשימת התפוצה שלכם, הוא כנראה מצפה לקבל מכם עוד מידע. התפקיד שלכם הוא לתת לו את כל מה שהוא צריך על מנת שיקנה מכם ולא מהמתחרה שלכם.

באוטומציה הזאת כדאי ליצור סדרה של מיילים עם מידע על המוצרים שלכם, להציע לו הנחות, יעוץ חינם, הדגמה, דוגמית – כל מה שהו צריך על מנת לקבל את ההחלטה – והיא לקנות ממכם.

 

  1. יום הולדת או אירועים מיוחדים בחיי הלקוח

איזה כיף זה לקבל ברכה ליום ההולדת או אירוע מיוחד בחיים שלכם ממותג שאתאם אוהבים. ככל שהיחס שתתנו לנרשמים שלכם יהיה אישי יותר, כך הם ירגישו חיבה גבוהה יותר למותג שלכם.

על מנת להפעיל את האוטומציה הזאת אתם חייבים שהלקוחות שלכם יתנו לכם את המידע הזה. אפשר להוסיף שדה בטופס ההרשמה, או לבקש מהם את המידע הזה אחר כך.

 

האוטומציות הפופלריות ביותר (לפי מחקר שנערך בארה"ב)

  • ברוכים הבאים (47%)
  • קידום מכירות (46%)
  • אישור הזמנה (28%)
  • הזמנות ותזכורות (27%)
  • עדכונים על הבלוג (26%)
  • אפ סייל (23%)
  • אירועים מיוחדים בחיי הלקוח (15%)

 

לסיכום:

אימייל מרקטינג לאיקומרס הוא כלי נפלא והוספת אטומציות רלוונטיות הופכות אותו ליעיל ורווחי אפילו עוד יותר.

זה אמנם לוקח זמן בהתחלה ליצור את האוטומציות, לכתוב את כל התכנים ולטעון את המערכת. אך מרגע שזה מתחיל לעבוד, אתם רק מרוויחים.

 

רוצים לדעת יותר על ניהול אימייל מרקטינג לאיקורמס, לחצו כאן

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!