אימייל מרקטינג לאיקומרס – איך נמנעים מתלונות על ספאם

ניהול אימייל מרקטינג לאיקומרס

 

אימייל מרקטינג לאיקומרס – כיצד להימנע מתלונות על ספאם

אימייל מרקטינג לאיקומרס הוא אחד מערוצי השיווק היעילים ביותר, הפיצ'רים הנפלאים שהערוץ הזה מאפשר, לא קיימים בשוום דבר אחר, שמטרתם, בשורה התחתונה – להגדיל לכם את ההכנסות במינימום הוצאות (יחסית). אבל הערוץ הנפלא הזה מגיע עם אתגרים לא מעטים, שאחד מהם הוא תלונות ספאם.

רובנו מנויים ללפחות רשימה אחת, זה יכול להיות מותג שאתם אוהבים, תחום שחשוב לכם וגם מתחרים. עולם המיילים ממשיך לפרוח והערכות מדברות על 300 מיליארד מיילים שנשלחים בכל יום, מטורף, לא?.

אך לצער רבים מהמשווקים כ- 17% מהמיילים לא יגיעו ליעדם, תיבת המייל של הנמען, או שהם יגיעו לתיקיית הספאם או שלא ישלחו כלל. – כעסק, במיוחד, היותר קטנים, זה הרבה מאד מיילים שאובדים וצריך למצוא את הדך איך למנוע את הגעתם לתיבת הספאם.

 

למה מיילים מגיעים לתיבת הספאם

מערכות המיילים, כמו ג'ימייל, אאוטלוק, יאהו ועוד משתמשים במסננים על מנת למנוע מהודעות מסוימות להגיע לתיבה. לכל מערכת מייל יש את האלגוריתם שלה לסינון וזה מתייחס את התנהגות המשתמש, כמות הפידבאקים וכמות תלונות הספאם שכל שולח מקבל.

וכן, אם אתם לא משתמשים במערכות דיוור מוכרות כמו מיילצ'ימפ, פלאשי, ורבות אחרות, הסיכוי שלכם לעבור את הסינון ואכן להגיע לתיבת המייל של הנמענן, קטן.

 

אז כולנו מברכים את כפתור "סמן כספאם" כי כולנו שונאים את ההודעות המוזרות בסגנון הדוד מאמריקה שרוצה להעביר לכם כסף, ואתם "רק" צריכים להעביר פרטים מסויימים, אך מה קורה כאשר אלו שכן נרשמו לרשימה שלכם באופן לגיטימי מסמנים את המיילים שלכם כספאם? הסכנה היא ברורה – כפי שכתבתי, אם האלגוריתם של מערכת הדיוור יזהה יותר מידי תלונות לגביכם – הוא יחסום אתכם, וכל העבודה הרבה שתשקיעו בכתיבת תוכן, מבצעים מיוחדים, פילוח וכו – תרד לטמיון.

לכן חשוב לבצע את הפעולות הבאות על מנת להמנע עד כמה שניתן מלהגיע למקום הכי אפל  – תיבת הספאם.

 

כיצד אפשר למנוע דיווח נמענים על ספאם?

 

היו אמיתיים

דמיינו שאתם מקבלים מייל מעסק שמעולם לא שמעתם עליו, הסבירות גבוהה שתסמנו את המייל הזה כספאם, אנחנו כמעט לא מהססים, האצבע על הכפתור קלה מתמיד, ואנחנו אפילו נהנים מזה.

אנחנו תמיד חושבים שגדול זה טוב יותר… אבל לא כשזה מגיע לרשימת הדיוור. הוספת נמענים "סתם" ובמיוחד קניית רשימות מיילים היא לא הדבר החכם לעשות. אתם חייבים לדוור רק כאלו שהביעו רצון ברור והסכימו לקבל מכם דיוורים.

 

ודאו כי אתם רצויים

אישור הרשמה כפול מבטיח שכל אחד שמצטרף לרשימה שלכם רוצה לקבל את הדיוורים שלכם. ברגע שהם נרשמים הם מקבלים מייל עם קישור המבקש ממנו לאשר את ההצטרפות. אישור כפול זה יכול מאד לעזור במקרה של תלונת ספאם

 

עקביות היא שם המשחק

אתם יכולים לקבל תלונות ספאם גם מאנשים שנרשמו מרצונם לרשימה ועברו אישרו כפול, הסיבה המרכזית לכך היא שהם לא זוכרים מי אתם ומה המותג שלכם. לכן אם אתם מבקשים מאנשים להצטרף אליכם, דוורו באופן קבוע, אם תשלחו מייל פעם ברבעון/חג/בלאק פריידי, לא יזכרו אתכם.

 

כתבו בבירור מי אתם

לעיתים אני מקבלת מיילים עם שם של מישהו שאין לי מושג מי הוא, שרק אחר כך מסתבר שהוא מחברה שאכן נרשמתי לניוזלטר שלה.

אם אתם לא רוצים שידחוו עליכם כספאם, בשורות ה: FROM כתבו בבירור את שם החברה/העסק כפי שהנמען נרשם אליו.

 

בלי הפתעות.

נרשמתם לרשימה של חנות ויטמינים ופתאום אתם מקבלים מיילים של דיאטנית/מאמנת כושר – וואט דה פ_ק? למה? מישהו ביקש? אם אתם עושים את זה אל תתפלאו אם תוצפו בבקשות הסרה/דיווח על הספאם.

אנשים נרשמו לרשימה שלכם מתוך צפיה לקבל תוכן רק מכם. אל תפתיעו אותם, הם לא אוהבים את זה.

 

לפעמים פחות זה יותר

בכל רשימת נמענים יש את אלו שיקראו את המיילים שלכם ואלו שלא. הנרשמים הרדומים, מעבר לזה שהם פוגעים "בשם הטוב" שלכם בספק הדואר (ג'ימייל, אאוטלוק וכו), הם גם אלו שעלולים להתעורר יום אחד וולדווח עליכם כספאם, לכן מומלץ לנסות לעורר את הנרשמים הרדומים שלכם. ואם גם אחרי זה הם לא מראים סימני חיים (לפחות פתיחה של המיילים שלכם) – הסירו אותם מהרשימה.

 

אם אתם רוצים לדעת יותר על שירותי ניהול האימייל מרקטינג שלי, לחצו כאן 

 

 

 

 

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!