אימייל מרקטינג – איך יוצרים רשימת תפוצה מההתחלה וכמו שצריך?

אימייל מרקטינג  – איך יוצרים רשימת תפוצה מההתחלה וכמו שצריך
לקבלת תוצאות מדהימות

 

 

יש לכם עסק ואתם רוצים, כמובן, להשתמש באחד מכלי השיווק היעילים ביותר – אימייל מרקטינג, אך אתם לא יודעים כיצד להתחיל, איך יוצרים את רשימת תפוצה? מה עושים איתה?

 

– דבר ראשון שחייבים להבין – שיווק מיילים זאת מערכת יחסים לטווח ארוך ומחייבת

אימייל מרקטינג הוא אכן אחד מהכלים השיווקיים הטובים ביותר שיש היום, אבל רק אם נעשה כמו שצריך: השגת כתובת המייל של לקוח פוטנציאלי היא רק השלב הראשון, לאחר מכן יש לדוור את הנרשמים באופן קבוע ורציף וליצור תוכן מעניין ורלוונטי, משהו שבהחלט דורש השקעה של זמן וכסף. אם אין לכם את היכולות והרצון לעשות זאת – עדיף לוותר ולהשתמש בכלים שיווקיים אחרים.

אז אחרי שאתם מחויבים ולהוטים להתחיל עם אימייל מרקטינג, הנה השלבים הראשונים והחיוניים ביצירת רשימת דיוור:

 

  1. קבעו אסטרטגיה, מטרות ומדדים מרכזיים

    חכמים מאיתנו אמרו "סוף מעשה במחשבה תחילה". רצוי מאד להבין למה אתם רוצים לדוור? למי? מה? איך תדעו שהצלחתם או לא? באיזו תדירות? החשיבה לפני, ה"אסטרטגיה" חשובה מאד (יצירת קשר אינטימי עם לקוחות ומתן ערך מתמשך), קבעו מטרות (ליצור רשימה עם 1000 נרשמים תוך שלושה חודשים, עם X אחוזי פתיחה ו- Y אחוזי הקלקה, וXY אחוזי המרה)

  2. הרשמו למערכת ניהול מיילים

    יש היום מערכות רבות כמו מיילצ'ימפ, רב מסר, אקטיב טרייל ועוד. דרך מערכות אלו תוכלו לנהל את רשימת התפוצה, לפלח, לעשות קמפיינים אוטומטיים וקבלת נתונים חשובים כמו אחוז פתיחה, הקלה ועוד. ומעבר לזה לכולן מערכות ליצירת דפי נחיתה, תבניות מייל מעוצבות. לא ניתן היום לעשות שיווק מיילים ללא חיבור לאחת מהמערכות הנ"ל.

  3. קבעו תמריץ להרשמה והכינו את התכנים הראשוניים

    התחרות היום על כתובת המיילים רק הולכת וגוברת ועל מנת שאנשים ימסרו לכם את כתובת המייל שלהם, עליכם לתת להם משהו בתמורה: הנחה משמעותית ברכישה הראשונה (עדיף לתת למשל 10 ₪ הנחה ולא 10% הנחה) מאמר מעניין, מדריך מידע (איך ליצור מראה נפלא ב- 5 דקות) גישה לוובינר (הטרנדים החמים לקיץ ומה כדאי לקנות מהם) מתנה קטנה מהחנות שלכם וכו.
    לאחר שקבעתם מה התמריץ שלכם – הכינו את התוכן. מומלץ מאד להכין מראש מספר תכנים רלוונטיים (בהתאם לתמריץ שנתתם) ולתזמנם באופן אוטומטי לאלו שנרשמו.

  4. צרו טופס הרשמה לקבלת התמריץ

    כל אחת ממערכות ניהול המיילים תוכל לספק לכם תבניות מעוצבות לדפי נחיתה וטפסים. הכינו את הטופס או דף הנחיתה. עדיף לבקש כמה שפחות מידע, אנשים לא ששים לתת אותו, וככל שתבקשו יותר פרטים (תאריך לידה, כתובת, ת.ז וכו) כך יהיו לכם פחות נרשמים. הפרטים הראשוניים שצריך זה שם פרטי (כך תוכלו אח"כ לפנות אליהם בשמם) וכתובת מייל.

  5. העלו את הטופס לאתר שלכם

    כדאי שיהיה במקום בולט על מנת שאנשים לא יפספסו. הנה כמה מקומות מומלצים: בחלק העליון של סרגל הכלים, בחלק התחתון של האתר, כפופ אפ, בעמוד האודות, בצד בעמוד הבית.
    כדאי ליצור מספר אזורים להרשמה כך שלא יהיה מקרה שמשהו נכנס לחנות ולא ראה את אזור ההרשמה.

  6. שלבו גם קמפיין למדיות החברתיות

    על מנת להגיע לעוד אנשים רלוונטים, כדאי מאד ליצור קמפיין גם ברשתות החברתיות.
    הציעו את התמריץ שלכם בתמורה למייל. על מנת ליצור דף נחיתה, גם כאן אתם יכולים להשתמש באחד מהתבניות שמערכת ניהול המיילים שלכם מספקת.

  7. לא לשכוח מייל תודה

    שלחו לכל נרשם מייל תודה אוטומטי, למייל זה יש חשיבות רבה – הוא מהווה אישור הרשמה, אחוזי פתיחה גבוהים בדרך כלל ואתם יכולים לתת טעימה קטנה ממה שלחנות שלכם יש להציע, או לכתוב מה הנרשמים יכולים לצפות מכם. אל תוותרו עליו.

  8. צרו דרכים נוספות להגדלת רשימת הנרשמים

    שתפו פעולה עם עסק בתחום שלכם או תחום משלים (אם אתכם מוכרים בגדים, צרו שיתוף פעולה עם חנות אקססוריז/נעליים/איפור) ושתפו במיילים אחד של השני את טופס ההרשמה לרשימה. (מאד לא מומלץ להחליף רשימות, כי הנרשמים של העסק האחר לא מכירים אתכם, וזה ספאם לכל דבר).

  9. למדוד, לבדוק, לנתח ולשפר

    לא תוכלו לפשר ולחדד את הביצועים שלכם מבלי לדעת מה לא עובד או עובד פחות טוב. צרו איי בי טסטינג לכותרות, תמונות, מודעות וראו לאיזה מייל יש אחוזי פתיחה, הקלקה והמרה טובים יותר, והשתמשו בטוב יותר. ואח"כ נסו עוד כותרת/תמונה – בכל פעם תקבלו מדדים טובים יותר.
    אי אפשר לנהל שיווק במייל ללא מדידה, ניתוח ושיפור. ובקיצור –
    good, better, best
    never let it rest
    until your good is better
    and you better – best
    (תודה לנעמי המורה לאנגלית)

  10. חזרו על סעיפים 3 עד 8 כל כמה חודשים.

    רשימת התפוצה שלכם היא דבר דינמי – למרות כל ההשקעה שלכם, נרשמים ינטשו אתכם.
    על מנת לשמור על רשימה פעילה גדלה עליכם ליצור קמפיין בכל מספר חודשים.

ולסיכום
אימייל מרקטינג יכול להיות כלי שיווקי מהטובים (והזולים) שיש, אך הוא חייב השקעה רבה ביצירה נכונה ומתמדת של רשימות תפוצה ובתכנים רלוונטיים. אם אין לכם את הזמן ו/או היכולת להשקיע – עדיף לנסות כלים שיווקיים אחרים או לתת למי שיודע לעשות עבורכם את העבודה. זה בהחלט שווה.

רוצים לדעת יותר על איך אנו עושים שיווק מיילים? קראו כאן  או צרו קשר עכשיו

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!