אימייל מרקטינג – טעויות נפוצות בשיווק במייל

טעויות אימייל מרקטינג

אימייל מרקטינג – טעויות נפוצות בשיווק במייל

אימייל מרקטינג ידוע כאחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר, אם עושים אותו כמו שצריך. הנה כמה מהטעויות הנפוצות שהרבה מאיתנו עושים בשיוו במיילים:

לא לפלח – ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם יש מאפיינים שונים, הם נמצאים בשלבים שונים במסע הקניה שלהם (חלקם הביעו עניין אך עדיין לא רכשו, חלקם רכשו פעם אחת וחלקם שבו שוב ושוב) ולכל אחד מגיע יחס ותוכן אחר. פילוח הרשימות הוא אחד מאבני היסוד של שיווק מיילים שאכן עובד.

אין מחשבה תחילה – שיווק מיילים חייב להיות מתוכנן היטב לאורך כל הדרך, כאשר לכל מייל שנשלח יש מטרה ברורה: קידום מבצע, הורדת קובץ, כניסה לאתר, שיתוף וכו.  מעבר לקביעת מטרה, צריך גם לקבוע מדדי מפתח על מנת שתוכלו להעריך את הביצועים ולהשתפר.

אין עקביות – בתקופה האחרונה נרשמתי למספר רב של רשימות תפוצה של חנויות וירטואליות שונות על מנת לעקוב אחר הפעילות מקרוב. להוציא מספר קטן מאד של צדיקים, הרוב המוחלט שולח מיילים בתדירות משתנה ומשונה. כיצד יוכלו הנרשמים שלכם לשמור איתם על קשר כאשר הם אינם יודעים מתי ישמעו ממכם בפעם הבאה?

לא לחשוב על הטווח הארוך – שיווק מיילים הוא על יצירת יחסים עם הלקוחות הקיימים והפוטנצאיליים שלכם, אם אתם רואים בזה רק כערוץ מכירה, מאד יתכן שלא תוכלו להצליח לאורך זמן, אם תחשבו על זה לרגע, כמה מיילים מכירתיים פתחתם לאחרונה? וכמה של אותו מותג ששולח לכם רק מיילים כאלה?
ככל שתשכילו לבנות מערכת יחסים עם הנרשמים שלכם, תתנו להם תוכן בעל ערך, כך המכירות שלכם יגדלו.

לא לחדש ולרענן – זה הכי קל לעשות קופי פייסט מהמייל הקודם ששלחתם, לשנות את הכותרת ועוד כמה מילים ולשלוח. אבל זה גם הדרך הבטוחה לאבד את הנרשמים שלכם. רוצים ששיווק המיילים שלכם יעבוד – תצטרכו להשקיע ביצירתיות, בגרפיקה ובתוכן.

לא לקרוא לפעולה, או לא מספיק – אין כפתור – למרות החשיבות הרבה שיש לכפתורי הקריאה לפעולה, עדיין הם חסרים מהרבה מהמיילים. כאמור, לכל מייל יש מטרה מסויימת: קניה, הורדה של קובץ, מעבר למאמר וכו. על מנת שהנרשמים שלכם אכן יבצעו את מה שאתם רוצים שהם יעשו, אתם חייבים להוסיף גם כפתור הקורא להם לבצע את הפעולה "לקניה" "להורדה" "לקריאה" וכו.
כפתור קריאה לפעולה בסוף – הרבה שמים את כפתור הקריאה לפעולה בסוף, אך רבים מאלו שכבר יפתחו את המייל לא יגיעו עד הסוף.
רק כפתור קריאה לפעולה אחד – אם יהיה רק כפתור אחד, גם אם בולט, הקורא עלול לפספס אותו. לכן מומלץ להוסיף עוד כפתורים. כמובן לא צריך להגזים, אבל עוד 1-2 יוכלו להגדיל את ההמרות.

יותר מידי נושאים – יש כאלו השולחים מייל עם מספר נושאים וקריאות לפעולה (קריאה, קניה וכו). כפי שכתבתי, לכל מייל יש מטרה ומומלץ מאד שתהיה רק אחת כזאת בכל מייל. אם יש לכם בשורות ועדכונים, שלחו עוד מייל. "תפסת מרובה לא תפסת" תופס גם פה…..

אין קישורים לרשתות החברתיות – ככל שהקשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים יהיה עמוק יותר, כך הם ירצו יותר לקנות ממכם יותר. וככל שיהיו מחוברים אליכם ביותר ערוצים: פייסבוק, אינסטגרם ושאר ערוצים, כך הקשר אליכם יהיה חזק יותר. לכן חשוב מאד להוסיף קישורים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ושאר ערוצי התקשורת.

אין פרטי יצירת קשר – חשבו על סיטואציה:  הוספתם פריט נפלא לחנות שלכם ושלחתם מייל לנרשמים, ואחד מהם (לפחות) רוצה כבר לקנות אותו, אך יש לא שאלה והוא רוצה מענה עכשיו, אבל במייל שנשלח יש רק מייל חזרה (וגם הוא לא ממש מחובר) – פספסתם קניה. חשוב מאד להוסיף גם טלפון/ווטס אפ כדי שאפשר יהיה ליצור איתכם קשר מיידית.

לא להרחיב כל הזמן את רשימת התפוצה – לצער רבים, רשימת תפוצה היא דבר נזיל, היד מאד קלה על כפתור האנסבסקרייב, והנרשמים נוטשים כל הזמן. ומעבר לזה, אם הזמן העניין במיילים שלכם פוחת גם אצל הלקוחות המאד נאמנים שלכם, לכן אם לא תדאגו כל הזמן להוסיף נרשמים חדשים לרשימה שלכם, לאורך זמן תשארו עם רשימה מאד דלילה ואחוזי פתיחה והקלקה מאד נמוכים.

 

גלילה לראש העמוד