fbpx

אימייל מרקטינג – הסטטיסטיקות שכדאי להכיר

אימייל מרקטינג – הסטטיסטיקות שכדאי להכיר

 

כתבנו פה רבות על החשיבות והיעילות של אימייל מרקטינג או שיווק מיילים. אך עדיין עסקים רבים לא לוקחים את הערוץ הנפלא הזה "ברצינות" – או שהוא לא קיים כלל, ואם קיים שולחים מייל סתמי ולא מעוצב פעם במספר חודשים רק כדי להודיע על מבצע כלשהו. זה ממש להשאיר כסף על הרצפה. אז אם יש לכם עוד ספקות למה הערוץ הזה הוא כה חשוב, אז קבלו – אימייל מרקטינג , הסטטיסטיקות שלא משאירות מקום לספק.

 

כשאני אומרת שעסקים רבים לא מנצלים את הכלי השיווק הנפלא הזה נקראה אימייל מרקטינג, אני מתכוונת לזה: לפני מספר ימים קיבלתי מייל ראשון ממותג ריהוט שהכריז על הנחות ענק. בהתחלה חשבתי שזה ספאם, אני לא מחפשת רהיטים כרגע, ואז נזכרת שנרשמתי לרשימת התפוצה שלהם כששיפצתי את הבית לפני… חצי שנה. אם הם היו שולחים את המייל הזה כאשר נרשמתי, סיכויים טובים שהיה להם עוד לקוחה.

אז אם יש לכם עסק, בין אם אתם נותנים שירותים או מוכרים מוצרים כדאי שתקראו את הסטטיסטיקות המדהימות האלה.

 

כאשר מדברים על אימייל מרקטינג, כדאי להבין קודם כל למה:

  • השיווק הכי מפולח (בהנחה שלא קניתם רשימה [נו נו נו])
  • דרך ישירה להגיע ללקוחות קיימים ופוטנציאליים
  • הדרך הטובה ביותר ללוות לקוח פוטנציאלי במסע הרכישה שלו והפיכתו מליד ללקוח
  • השקעה נמוכה יחסית והחזר השקעה גבוה.
  • מאפשר שמירת קשר עם לקוחות.
  • החזרת נוטשי עגלות לחנות
  • שמירה על קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים ויצירת יחסים עימם.
  • השארות בתודעה של הלקוחות

מספר משתמשים

מספר המשתמשים במיילים בעולם הולך וגדל. המבוגרים יותר שפחות מכירים את הכלי הזה הולכים ונעלמים (עם כל הצער שבדבר) והדורות החדשים, שנולדו לעולם הדיגיטלי, משתמשים בו כל הזמן.

  • כמה מספרים

  • בשנת 2021 נשלחו בממוצע כ- 293.6 מיליארד אימיילים התקבלו ונשלחו בכל יום.
  • 89% מהמשווקים משתמשים במיילים כערוץ מרכזי ליצירת לידים
  • אחוז פתיחת המיילים הממוצע עומד על 22.1%
  • אחוז ההקלקה (על קישור כלשהו במייל) הוא 3.4%.
  • שיעור הנרשמים המסירים את עצמם מהרשימה (UNSUBSCRIBE) הוא 0.2%
  • ב- 2019 אחוז הפתיחה עמוד על 22.1%.
  • 47% מהמשווקים מדרגים את השיווק במיילים כערוץ השיווקי היעיל ביותר (39% מדיה חברתית, 33% גוגל, 33% שיווק תוכן).
  • 93% מהמשווקים לעסקים (B2B) עושים שימוש במיילים על מנת להפיץ תוכן.
  • כ- 72% מהלקוחות מעדיפים להשתמש במיילים כערוץ התקשורת המרכזי שלהם בעסקים.
  • שיווק מיילים משפיע על כ- 51% מהחלטות הקניה.
  • השימוש העיקרי בשיווק מיילים הוא ליצירת לידים (85%), מכירות (84%), ליווי לידים (78%) ושמירה על נאמנות לקוחות (74%).

אימייל מרקטינג לפי תעשיה

יופי וטיפוח עצמי: פתיחה 16.65% הקלקות: 1.92%
מסעדות: פתיחה 19.77%  הקלקות: 1.34%
מחשבים ואלקטרוניקה: פתיחה 19.29% הקלקות: 2.08%
בריאות וכושר: פתיחה 21.5% הקלקות 2.69%
אומנות: פתיחה 26.3%, הקלקות 2.95%
נדל"ן: פתיחה 19.2%, הקלקות 1.8%
חיות: פתיחה 20.1%, הקלקות 5.5%
פארמה: פתיחה 18.6% הקלקות 2.25%
תחביבים: פתיחה 27.7%, הקלקות 5%

ממוצע: פתיחה 21.33%, הקלקות: 2.62%

 

תדירות שליחת מיילים ותזמון

  • תדירות שליחת המיילים בחודש: פעם אחת (17%) 2-3 פעמים  (32%), 4-6 פעמים (19%) ו 6 פעמים ויותר (16%).
  • 18% מהמייילים נשלחים ביום חמישי, 17% בשלישי  ו16% ברביעי.
  • אחוזי הפתיחה הנמוכים ביותר הם בסוף השבוע.
  • 11:00 היא השעה הטובה יותר לשלוח מייל, ושעה 12 מראה על אחוזי הקלקה גבוהים יותר.
  • 50% מהמשווקים אומרים שאין זמן מושלם לשלוח מייל, היות וכל אדם ועסק הם שונים.
  • הימים הטובים ביותר לשלוח מיילים הם שלישי וחמישי.

שליחת המייל והאוטומציה

  • כ 51% מהמשווקים משתמשים באוטומציות.
  • השימושים העיקריים באוטומציות הן לסוגי המיילים האלו:
    ברוכים הבאים – 47%
    מבצעים – 46%
    לאחר עסקה – 28%
    תזכורות והזמנות – 27%
    קישור לבלוג – 26%
    הגדלת ההזמנה – 23%.

פילוח ופרסונליזציה

התאמת התוכן לנמען היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור הביצועים. כדאי תמיד לפלח את הרשימה ולהפוך את המיילים לאישיים יותר.

שורת נושא, גוף המייל וחתימה

  • 47% פותחים מייל על סמך שורת הנושא ו- 69% מהלקוחות מדווחים על מייל כספאם על סמך שורת הנושא.
  • מיילים ללא שורת נושא יצרו סקרנות ויצרו אחוזי פתיחה גבוהים יותר ב-8%.
  • מייל "ברוכים הבאים" הוא בעל אחוזי פתיחה והמרה גבוהים במיוחד.
  • שיעורי פתיחה לפי מספר המילים בשורת הנושא:
    6-10 מילים – 21%
    0 – 5 מילים – 16%
    11-15 מילים – 14%
    16 – 20 מילים – 12%.
  • מיילים עם ": FW " בשורת הנושא מורידים את הסבירות לפתיחת המייל ב- 17%.
  • מיילים המיכלים את שם הנמען בשורת הנושא מעלים את סבירות הפתיחה ב- 22%.
  • אייפון חותך את שורת הנושא לאחר 32 תווים.
  • למיילים עם קודי הנחה יש פי 8 יותר סיכוי ליצור מכירה מאלו בלי הנחה.
  • מייל ממוצע מכיל 434 מילים ולוקח 3.3 דקות לקרוא.
  •  חתימה ותמונה במייל מעלה את הסבירות לתגובה ב- 32%.
  • 7 שורות הוא האורך המושלם לליצירת חתימת מייל (75% כוללים מידע ליצירת קשר, 60% מוסיפים טלפון,
  • החתימות הפופלריות ביותר:
    תודה – 62%
    שם או ראשי תיבות – 46%
    בכבוד רב – 44%
    באהבה – 28%
    בברכה – 22%
  • 40% היו רוצים שהמיילים שהם מקבלים יכילו יותר מידע ופחות שיווק.
  • הדברים הכי מעצבים כשמקבלים מייל מעסק:
    תדירות מיילים גבוהה מידי (50%), מיילים שלא כתובים היטב (27%), מייל עם מידע מוטעה לגבי (24%), הצעה לרכוש מוצר שכבר נרכש (20%), עיצוב עלוב (14%), ללא יחס אישי (10%), מייל ללא תמונה או וידאו (6%), מייל לא כפתור המפנה לרכישה (5%).

 

תוכן ויזואלי

תמונה שווה אלף מילים וסרטון שווה אי אלו תמונות, זה הופך את חווית הקריאה לנעימה ויפה יותר ומומלץ מאד להוסיף.
המלצה נוספת היא כאשר אתם מוסיפים טקסט, צרו מבנה נוח וקל לקריאה וסריקה (כן, כן, הרוב לא ממש קוראים את המייל, אלא סורקים אותו על מנת לראות אם יש שם משהו שווה עבורם).

אימוג'יז

  • 68% מבני דור המילניום משתמשים ואוהבים לראות אימוג'ם, גיפים ומדבקות במיילים שלהם.
  • מיילים אימוג'ים בשורת הנושא מראים אחוזי פתיחה גבוהים יותר ב- 56%.
  • נשים מגיבות לאימוג'ים בצורה חיובית יותר מגברים.
  • בתשובה לשאלה מה אתם חושבים על מותגים המשתמשים באימוגי התקבלו התשובות:
    כיפיים – 39% (43% אצל בני המילניום)
    אמינים 13%
    רגילים – 18%
    מקצועיים – 2%
    ילדותיים – 12%
    לא מתאים – 11%
    אחר – 4%

וידאו

  • אימייל עם סרטון מקבל אחוזי הקלקה גבוהים מאד.
  • 81% מהמשווקים משתמשים בוידאו ככלי שיווקי.
  • 78% מהמשווקים המשתמשים בווידאו אומים שהוא מגדיל את ההחזר על ההשקעה.
  • הוספת וידאו במייל יכול להוביל לגידול של 200 – 300% בהקלקות.
  • שימוש במילה וידאו מגדיל את האחוזי הפתיחה ב- 19, הקלקות ב- 65% .
  • 54% מהנמענים מעדיפים מיילים עם וידאו.
  • 90% מהמשתמשים אומרים שוידאו עוזר להם לעשות החלטת קניה.

תמונות

לתוכן המייל יש חשיבות רבה, כמובן, אך לעיצוב המייל יש לעיתים חשיבות גדולה אפילו יותר.

  • שני שליש מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים מיילים המורכבים בעיקר מתמונות.
  • מיילים המכילים סוג של גרפיקה מקבלים אחוזי פתיחה גבוהים יותר (27%) והקלקות (4.5%) ממיילים המבוססים רק על טקסט.
  • 74% מהמשתמשים מוחקים הודעה אם היא לא נפתחת תוך 5 שניות (טעינה ארוכה מתרחשת בעיקר בגלל קבצי תמונות או וידאו כבדים).
  • מומלץ לשמור על יחס טקסט תמונה 4:1

אופטימיזציה למובייל ולמחשב

כשהרוב קוראים את המיילים במובייל, יש חשיבות עצומה לאיך המייל נראה במסך הקטן.

  • 81% בודקים את המיילים שלהם מהמובייל, 74% במחשב.
  • כחמישית מהקמפיינים לא עברו אופטימיזציה למובייל.
  • 42.3% ממקבלי המיילים מוחקים הודעות אם הן לא מותאמות למובייל, 32% קוראים אותם אחר כך במחשב.
  • ב- 70% מהמקרים אם המסר לא מוצג נכון, סביר להניח שהוא ימחק תוך 3 שניות.
  • 75% ממנויי ג'ימייל בודקים את תיבת המיילים שלהם מהמובייל.
  • היכן קוראים את המיילים:
    מובייל – 81%
    מחשב – 74%
    טאבלט – 21%
    שעון חכם – 2%

לסיכום

אימייל מרקטינג 2021 ממשיך להיות אחד מערוצי השיווק החשובים והיעילים ביותר. אך על מנת שהערוץ הזה אכן יעבוד חייבים לעשות זאת נכון : לבנות נכון את הרשימות, לפלח אותן, ליצור מיילים מעוצבים, כתובים היטב, לכתוב שורות תוכן מושכות, להוסיף תמונות וסרטונים וכמובן, להתאים למובייל.

 

יש לכם שאלות על אימייל מרקטינג? רוצים לדעת איך אנחנו עושים שיווק מיילים?
צרו איתנו קשר עכשיו

מרגישים אבודים בכל נושאי השיווק? על מנהלת שיווק במיקור חוץ שמעתם? שירות ניהול שיווק במיקור חוץ שיעשה לכם סדר ויקדם את העסק שלכם

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!