fbpx

אימייל מרקטינג – איך להעיר את הנרשמים הלא פעילים שלכם?

אימייל מרקטינג – איך להעיר את הנרשמים הלא פעילים שלכם?

 

אימייל מרקטינג

 

בניית רשימת דיוור היא הבסיס לאימייל מרקטינג, אך תחזוקתה על ידי שמירת הנרשמים מעורבים היא קריטית להצלחת השיווק לטווח ארוך.

 

אימייל מרקטינג ממשיך להחשב כערוץ שיווקי יעיל במיוחד, אך הוא צריך תחזוק תמידי. בממוצע כ- 25% מכתובות המייל ברשימות הדיוור מסומנות כ"לא פעילות" – כתובות שלא היתה בהן פעילות 30 יום ומעלה. אנשים אלו הראו עניין בעבר, קנו את המוצר או היו מעורבים בצורה כלשהי עם המותג, אך מאז נעלמו…

לא זול ו/או קל לתפוס את תשומת הלב של אנשים ולבקש מהם את המייל ובהינתן שעלות הבאת לקוחות חדשים גבוהה משמירה על אלו הקיימים, זה חיוני ויעיל יותר לשמור על הנרשמים ולעורר את אלו הרדומים. הדרך הטובה ביותר לעורר את הרדומים היא דרך קמפיין "התעוררות", שיחזיר אותם שוב להיות מעורבים עם המותג.

מה צריך לעשות בקמפיין התעוררות, כזה שיחזיר את הנרשמים שלכם למעורבות ואף רכישה?

למה צריך קמפיין התעוררות ורענון?

 

הערת הרדומים

תחזירו לפעילות את אלו שכבר שכחו ממכם, אמנם תצטרכו לתת להם הצעה מפתה שתעלה לכם, אך בכל מקרה זה יעלה פחות מהבאת נרשמים חדשים.

 

הסרה מהרשימה של אלו שלא רוצים לשמוע ממכם ולהגיע לאנשים שבאמת רוצים לשמוע ממכם

לפני זמן מה נתקלתי בשאלה מאחת מקבוצות הפייסבוק באיזה מערכת דיוור אין חובה להוסיף אפשרות להסרה מהרשימה בכל מייל – איזה שאלה מטופשת וחוסר הבנה מוחלט בשיווק מיילים (ונעזוב את זה שזה גם לא חוקי). אין שום טעם בהשארה "בכפיה" ברשימה של אנשים שלא רוצים לשמוע ממכם: הם תמיד יוכלו לסמן אתכם כספאם (ואף לתבוע) ובמילא לא יתייחסו. זה אף פעם לא על הכמות, אלא על האיכות, עדיף רשימה קטנה יותר שהנרשמים בה ישמחו לשמוע ממכם.

 

שיפור המצב שלכם אצל ספקיות המיילים (ג'ימייל, הוטמייל ושות')

בממוצע כשליש מכתובת המייל משתנות בכל שנה, משתמשים יוצרים כתובות חדשות, סוגרים אחרות. וכאשר ספקי המיילים מגלים שיש מיילים שלא מתקבלים הם מתייחסים אל המיילים שלכם כספאם וכך גם שליחה חוזרת של מילים לנרשמים שכבר לא פותחים אותם.
ניקוי הרשימה הוא צעד טוב ויעיל מבחינת ספקיות המיילים. נרשמים שלא יגיבו גם לקמפיין שלכם – כדאי להוריד מהרשימה.

 

שיפור המדדים החשובים

כמו כל תחום בשיווק דיגיטלי, גם שיווק במיילים חובה למדוד את התוצאו, הרי רק כך תוכלו לשפר את התוצאות. כאשר יש לכם רשימה איכותית (אמנם קטנה יותר) אחוז המדדים החשובים – פתיחה, הקלקה והמרה  – יגדלו ויעלו, זה כל מה משווק צריך, לא?

 

איך ליצור קמפיין התעוררות?

 

– לבודד את הנרשמים הרדומים מהשאר

לבודד את אלו שלא פתחו ו/או הקליקו הרבה זמן. (כמה זה "הרבה זמן"? זה שונה מעסק לעסק ומתחום לתחום ובתדירות שליחת המיילים) ולאחר שיצרתם רשימה חדשה, כדאי לפלח עוד (גיל, קנו בעבר או לא, אזור מגורים וכו) על מנת להתאים עד כמה שניתן את המסר וההצעה.

 

– לבחור טקסטים, הצעות ותמונות שונות

כדאי לבחון ולבדוק את התוכן, ההצעה, העיצוב. חשוב לזכור כי זה קמפיין שמטרתו לעורר לחיים את הנרדמים, כך שככול שההצעה תהיה יותר מותאמת, מעניינת ומושכת, כך יהיה יותר טוב, וזה אומר שההצעה והשפה יהיו מעט שונים ממה שבדרך כלל הנרשמים רגילים.

כדאי להשתמש בשפה של "דייטינג" – התגעגענו אליך, בוא נשאר יחד, עבר זמן, זאת שפה אישית וגורמת לנרשם להרגיש שהוא רצוי והתגעגעו אליו. ואז כדאי להציע הצעה מפתה (הנחה משמעותית, קופונים) עדיף לציין מספר ברור של הנחה ולא אחוזים על ההצעה (הציעו 10 ש"ח הנחה ולא 10%) זה מעלה את אחוזי המעורבות וההמרה באופן משמעותי. כדאי לכלול את המספר בשורת הנושא כך שתבלוט בתיבת המיילים של הנרשם. אם מדובר בלקוח שכבר רכש – כדאי להוסיף פרטים ידועים מהרכישות של הנרשם ונתונים אחרים על מנת להפוך את זה לאישי יותר.
בכל מקרה, זה חשוב לבחון את העיצוב על מנת לקבוע מה עובד טוב יותר
לא לשכוח את המובייל – כשמעל מחצי מהמיילים נקראים במובייל, זה ערוץ שאסור לשכוח.

 

– בחנו ובדקו כל פרמטר

עשו A/B טסטינג לכל דבר – לשורת הנושא, להצעה, תמונות, מסר, ראו איזה פרמטר קיבל את התוצאה הטובה יותר, כך שבפעם הבאה תדעו מראש מה עובד טוב יותר (לצערינו, זאת לא תהיה הפעם האחרונה שתצטרכו לעשות קמפיין כזה)

 

– היו מחזרים סדרתיים

כדאי לעצב את הקמפיין כסדרה של מיילים שבהתקדמות מגיע למטרה. הראשון יכול להתחיל ב" עבר זמן רב", ואם משהו לא מתעורר, לשלוח מייל שני שבוע אחרי "האם אתה עדיין מעוניין?" אם לא עונה, לשלוח עוד אחד שממשיך את השיחה. דרך טובה היא להשתמש באירועים/חגים/ימים חשובים ולהתאים את המסר – להשתמש באירוע כתירוץ לשלוח מייל.

 

– תנו לנרשמים דרך החוצה

אחת מהמטרות של הקמפיין היא זיהוי אלו שלא רוצים לקבל מכם יותר מיילים. כדאי לשלוח הודעה כמו "היינו מאד רוצים להמשיך להיות בקשר, אבל אנו חוששים שאתה לא אוהב אותנו יותר ואנחנו ממש לא רוצים להטריד אותך יותר.
עדיף שהוא יוריד את עצמו מהרשימה מאשר יסמן אתכם כספאם, לכן חשוב מאד שיהיה כפתור של יציאה מהרשימה.

 

–  קבעו מטרות ותמדודו

כמו בכל קמפיין מיילים, חשוב להציב מטרות, ליישם ולמדוד את ההצלחה
המטרות יכולות להיות מטרות ספציפיות לעסק: כמה אנשים רוצים שיחזרו, כמה רשימות רוצים להוריד, בכמה אחוזים רוצים להגדיל את עבירות המיילים, פתיחה וכו.

5 טעויות נפוצות בקמפיינים לעורר נרשמים

 

לחכות יותר מידי

הרבה מהמשווקים מחכים יותר מידי על מנת לעורר את הרדומים, ככל שמחכים יותר, כך יהיה יותר קשר לעורר את הנרדמים. כדאי להגדיר זמנים ולעקוב אחרי אלו שלא מעורבות

 

להניח הנחות שגויות

להניח שתמריץ זה בדיוק מה שהלקוח רוצה כאשר הוא מפסיק להיות מעורב הוא לא תמיד נכון ויוביל לבעיו בטווח הקצר והארוך. ברור שיש כאלו שירצו, אך לא כולם אותו דבר. כדאי לעשות בדיקות ומחקרים לראות מה האסטרטגיה הטובה ביותר. נסו טקטיקות שונות כמו לבקש פידבק, שאלון עדיפויות, ושימוש בשפה משכנעת ומשעשעת וגם תמריץ.

 

לבחור פתרונות יקרים

לתת תמריצים נדיבים מידי והנחות גדולות לעודד מעורבות יכול לעלות הרבה (משלוח חינם לעיתים עדיף על הנחות)
חשוב לבחון מקרוב מה עובד טוב ומה יכול לעשות את העבודה ללא עלויות גבוהות מאד.

 

לא לעשות את המבחנים הדרושים

אם לא בודקים את הקופי, ההצעה והעיצוב יהיה קשה מאד לדעת מה באמת עובד, צריך בכל פעם לבדוק. ניחושים, הנחות ועצלנות לא יעבדו.

 

לעשות ולשכוח

כל הזמן חייבים לאמץ ולשפר. זה לא קמפיין חד פעמי, זה תהליך מתמשך לאורך כל חיי הנרשם. חייבים להמשיך לבדוק ולנתח את התוצאות על מנת לזקק את האסטרטגיה הטובה ביותר, זה הכל חלק מתהליך הזנה של היחסים עם הלקוחות שלכם – להשאיר כמה שיותר נרשמים ומעורבים.

 

לסיכום

שיווק מיילים הוא אכן כלי מופלא לשיווק ומכירות, אבל ואך ורק אם הוא נעשה נכון, וחלק מזה זה בדיקה מתמדת של הנרשמים שלכם ומצב פעילותם. כאשר אתם מגלים שאחוז גדל מהנרשמים שלכם לא פעיל, כדאי מאד ליצור קמפיין התעוררות כדי להחזיר אותם למעורבות, לשפר את המדדים וחשוב לא פחות – ללמוד מזה.

בהצלחה

יש לכם שאלות? רוצים לדעת יותר על אימייל מרקטינג? צרו איתנו קשר

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!