איך לשווק חנות תכשיטים וירטואלית?
השקעתם הרבה וסוף סוף יש לכם כבר חנות תכשיטים וירטואלית ועכשיו אתם שוקלים איך לשווק אותה?הנה כמה המלצות שיוכלו לסייע לכם
זהו, כל התוכן באתר והחנות שלכם מוכנה. איזה כיף, נגמר השלב המאתגר הראשון ומתחיל שלב חדש ו…מאתגר לא פחות – שיווק החנות שלכם.
אחד הדברים שאתם חייבים להבין זה שהסיכוי שגולש שלא מכיר אתכם יכנס לחנות ופשוט ירכוש תכשיט במאות או אלפי שקלים הוא נמוך מאד. עליכם להבין כיצד הלקוחות הפוטנציאליים שלכם קונים תכשיטים להכיר את המשפך השיווקי מתחילתו עד סופו:
מודעות – דבר ראשון הלקוח חייב לדעת שאתם קיימים.
עניין – אחרי שיודע שאתם קיימים, יש לכם את מה שהוא מחפש וזה מעניין אותו.
החלטה – הלקוח שוקל מספר חנויות ובוחר היכן לקנות.
פעולה – הלקוח רוכש ממכם את התכשיט שחפצה נפשו (או נפש בת זוגו).
כלי השיווק המרכזיים שלכם הם: גוגל, רשתות חברתיות ומיילים.
השלב הראשון – חשיפה ויצירת מודעות
הוא הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש מידע על התכשיט אותו הוא רוצה לקנות: בדרך כלל יחפש בגוגל וברשתות החברתיות (בעיקר אינסטגרם) הוא יבקר במספר חנויות, יתסכל על הפריטים, הסגנון, המחירים ותנאי הרכישה וההחזרה.
ואתם חייבים להופיע כבר בשלב הזה – להתחיל את המשפך השיווקי
על מנת להופיע בשלב החיפושים עליכם:
– לבנות נכון את החנות מבחינת גוגל, חלוקה נכונה לקטגוריות, הוספת כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות באתר שלכם (כפי שציינתי, מומלץ מאד לעבוד עם מקדם אתרים מומחה עוד בטרם השקת החנות, אם לא עשיתם זאת קודם, זה לא נורא, זה רק יקח עוד זמן.)
– ליצור נוכחות ויזואלית מרשימה במדיות החברתיות, במיוחד אינסטגרם. וגם שם, להוסיף מילות מפתח
– מומלץ ליצור קמפיין רימרקטינג (מודעות רודפות) כדי לחזק את החשיפה שלכם אצל הלקוח הפוטנציאלי וליצור אצלו מודעות לקיומכם ולתכשיטים היפים שלכם.
– מומלץ מאד להתחיל ליצור רשימת מיילים לתפוצה וזאת על ידי בקשה להרשמה לניוזלטר/מועדון הלקוחות שלכם.
השלב השני – יצירת עניין
הלקוח הפוטנציאלי כבר נחשף ומודע אליכם, עכשיו אתם צריכים ליצור עניין:
– צרו מבצעים מפתים במודעות הרימרקטינג, בקשו ממנו ליצור עמכם קשר.
– צרו קמפיין מיילים מתוזמנים פרסונליים ככל שאפשר ועם הצעות מפתות, הפחיתו את החששות שלו (ספרו לו על אפשרויות ההחזרה, על פגישות אישיות וכו)
– שלחו לו תוכן מעניין (לא מכירתי) על התכשיטים שלכם
השלב השלישי – התלבטות
הלקוח הפוטנציאלי כבר מרגיש שהוא מכיר אתכם יודע מה יש לכם להציע לו, עכשיו הוא מתלבט בין התכשיט שלכם לעוד 2-3 חנויות.
מומלץ להמשיך להישאר בקשר עם הלקוח הפוטנציאלי דרך מיילים או מודעות רימרקטינג: להציע לו פגישה אישית, לתת קופון הנחה על הפרטים בהם התעניין.
ובתקווה שאחרי ההתלבטות והחיזורים שלכם, הוא אכן יקנה את התכשיט שחיפש.
מומלץ וחשוב לשמור על קשר עם הלקוח גם לאחר הקניה, אם זה למשל גבר שקנה טבעת אירוסין/חתונה ביום ההולדת של אשתו הצעירה או ביום השנה לנישואים, הוא בהחלט יכול לחפש רעיונות למתנה.
עוד המלצות שיווקיות:
הוסיפו תוכן איכותי – אם אתם רוצים לתמחר את התכשיטים שלכם גבוה יותר ולמכור סגנון ומשהו ייחודי? – אתם צריכים תוכן מעולה (כמובן שגם תכשיטים איכותיים ומעוצבים, אבל את זה להרבה יש).
– הוסיפו תוכן רב ככל האפשר (שחשוב מאד גם לקידום החנות בגוגל) – תמונות יפות ומסוגננות, מאמרים מקצועיים, סרטונים
רשתות חברתיות זה לא מותרות – הרשתות החברתיות הן מזמן לא רק מקום לראות מה החברים או אלו שאתם עוקבים אחריהם עושים, אלא גם מנועי חיפוש עוצמתיים מאד וערוצי שיווק יעילים. אתם חייבים להיות לפחות באינסטגרם ובפייסבוק, לטפח את קהילת העוקבים אחריכם והלגדיל אותה. להעלות פוסטים ותמונות יפות באופן קבוע, לענות לשאלות ולהראות נוכחות.
הנה כמה דפי אינסטגרם שכדאי לעקוב אחריהם:
DE BEERS
שיווק מיילים זה חובה – הדרך הטובה ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם (ולמכור להם עוד). כבר בבניית האתר הוסיפו אפשרות להרשם לרשימת התפוצה שלכם. זה יכול להיות אחד מכלי השיווק הטובים ביותר, אם עושים זאת נכון: הקפידו לדוור את הנרשמים באופן קבוע, פלחו את הרשימה ושלחו מיילים מותאמים, צרו אוטומציה וקמפיינים יחודיים ודאגו כל הזמן להגדיל את הרשימה.
תנו הצצה אל מאחורי הקלעים – תנו למבקרים וללקוחות הפוטנציאליים שלכם גישה לעולם הפנימי שלכם – הראו להם את האנשים, את תהליך העיצוב והיצירה של התכשיטים
יצירה סרטוני וידאו כמו של המעצב בובי ווייט יכולה להיות נהדרת גם עבורכם. בעידן של היום בו כל כך קל ליצור סרטונים, גם סרטונים פשוטים המצולמים בסלולר יכולים לעבוד.
5. עוד רעיונות לשירותים נוספים ובידול
עצבו בעצמכם (אם אפשרי) – הרבה פעמים לאנשים יש "בראש" את התכשיט שהיו רוצים והם לא תמיד מצליחים למצוא. אפשרות לעיצוב עצמי יכול למשוך הרבה לקוחות (וברוב המקרים של עיצוב עצמי אין אפשרות החזרה…).
באתר בלו נייל הלקוחות יכולים לעצב בעצמם בקלות
רכישת תכשיטים ישנים/טרייד אין – תנו למבקרים בחנות שלכם זיכוי/הנחה תמורת תכשיט ישן וקבלו לקוח חדש. אתם כמובן יכולים להגביל את סוג התכשיטים שאתם לוקחים ולקבוע תנאים מסויימים, אך לרבים יש תכשיטים ישנים שלא עושים בהם שימוש והם ישמחו לקבל תמורתם זיכוי כלשהו.
השכירו תכשיטים – האופציה מאד פופאלרית בעולם ובארה"ב במיוחד (אתם באמת חושבים שלכל השחקניות שצועדות על השטיח האדום יש כאלו תכשיטים מדהימים?) יכול לפתוח ערוץ נוסף של הכנסות. הזהרו: מי שמשכיר תכשיט עלול להתאהב בו ולרצות לרכוש אותו… 🙂
אתר VERSTOLO מציע מגוון רחב של תכשיטים להשכרה וכם למכירה.
הציעו דילים שווים – תנו הטבות לרוכשים סטים, לאלו שרוכשים יותר מפריט אחד. קופונים לקניה הבאה וכו.
מכרו בעוד ערוצים – אתם יכולים בקלות (יחסית) לפתוח חנויות גם בפלטפורמות מסחר גדולות כמו אטסי (מצוינת לתכשיטים, בעיקר פשוטים, מעוצבים ובעבודת יד), אמזון ואיביי ולחשוף את עצמכם לקהל בינלאומי עצום ורב. כל פלטפורמה כזאת היא עולם שונה ובפני עצמו ואם אתם חושבים על זה, כדאי מאד לקרוא ולהבין כיצד הם בדיוק עובדים.
הישארו מעודכנים – תכשיטים הם חלק מעולם האופנה, וגם בעולם הנוצץ הזה יש מגמות, שינויים ודברים חדשים. כדאי מאד להישאר מעודכנים, להכיר את המותגים המובילים, את המשפיענים וגם לעדכן את הקולקציה שלכם.
באתר GEM OBSSESED תוכלו למצוא עדכוני טרנדים, אילו תכשיטים נראו על השטיחים האדומים הנחשבים ועוד.
ואם אתם רוצים עוד מקורות קריאה הנה רשימת הבלוגים הטובה ביותר בתחום התכשיטים. עוד מקורות מעניינים הם רשת פינטרסט, ווג ומגזין תכשיטים אונליין
האח הגדול צופה – עקבו אחרי המתחרים שלכם כדי לראות מה הם מציעים, וגם מומלץ לעקוב אחרי ומותגי תכשיטים צעירים ומצליחים, אפשר בהחלט לקבל השראה: ארינס, ג'מה ווין, אוקטביה אליזבט, ספינלי קילקולין, דה לאסט ליין, קטקים, KBH
בהצלחה.