איך לקבוע מדיניות משלוחים לחנות וירטואלית שעושה טוב ללקוחות ולכם?
הקורונה הזאת משנה סדרי עולם, אם תחומים כמו תיירות ומלנאות נמצאים על סף קריסה, לעומתם עסקי האונליין פורחים וכולם רוצים לפתוח חנות משלהם מהר ככל האפשר. אחת הנושאים החשובים בהקמת חנות וירטואלית הוא המשלוחים, המהווים חלק חשוב ביותר מניהול החנות והוצאותיה. ולכן גם אם אתם רוצים להקים עכשיו ומייד חנות, יש דבר שמומלץ מאד לעשות בזהירות ובחוכמה – איך לקבוע מדיניות משלוחים לחנות וירטואלית ?
שוב ושוב עולה במחקרים כי הסיבה המרכזית והראשונה לנטישת עגלה היא מדיניות משלוחים ומחירים לא ברורים – כמעט חצי מהנוטשים. וכיותר מרבע נטשו כי זמן המשלוח היה ארוך מידי. מדיניות משלוחים לחנות וריטואלית היא קריטית להצלחה וזו חייבת להיות ברורה, מפורטת ונגישה.
אם אתם לא רוצים להיות חלק מהסטטיסטקה העגומה הזאת וגם אם אתם רוצים להקים את החנות שלך הכי מהר שאפשר, ממש עכשיו, עצרו לרגע, חשבו, תכננו וקבעו מדינות משלוחים לחנות הוירטואלית שלכם כמו שצריך. הנה כמה המלצות איך לעשות זאת:
אפשרויות שילוח שונות
רוב החנויות הוריטואליות מציעות כיום מספר אפשרויות שונות לקבלת החבילה. הפופלריות הן:
משלוח בדואר – הלקוח מגיע לסניף הדואר על מנת לאסוף את החבילה (אם היא קטנה, תוכל להגיע לתיבת הדואר שלו).
שליח עד הבית – הלקוח מקבל את החבילה שהזמין בביתו
משלוח עד הבית מהיר – הלקוח מקבל את החבילה שלו הביתה ביום ההזמנה/יום למחרת
איסוף עצמי – הלקוח מגיע עצמאית אליך ולוקח את החבילה שלו (גם אם אין לכם חנות פיזית/סטודיו/משרד)
איסוף מנקודת חלוקה – הלקוח מגיע לנקודה באזורו (לוקרים/בוקסיט/חנויות) ואוסף את החבילה.
משלוח בינלאומי – אם קיימת האופציה, ציינו זאת.
חשוב שתציעו את כל האופציות שאתם יכולים להציע באופן בולט ומסודר.
עלויות המשלוח
לאחר תמחור הפריטים בחנות, זהו התמחור החשוב ביותר. עלות משלוח יכולה להוות אחד הפרמטרים להמרות רבות או להפך.
פרטו את העלויות הסופיות והמדויקות של כל אחת מאופציות השילוח שציינתם. אל תשאירו מקום לשאלות. זכרו שכל מה שלא ברור בעלויות המשלוח – עלול לעלות לכם בעוד לקוחות נוטשים.
אם יש לכם מוצרים בגודל שונה פרטו את העלות לכל מוצר. אם הפריטים בחנות שלכם בגודל פחות או יותר דומה כדאי להציע תעריף אחיד למשלוח.
משלוח חינם
אם אתם מציעים משלוח חינם (כדאי מאד) פרטו בדיוק מה התנאים לקבלתו, האם יש מינימום ולאיזה סוג משלוח הכוונה. בחנויות אופנה מסויימת היה מצוין כי כל המשלוחים חינם, אך כאשר מכניסים הזמנה, רק בדף הצ'ק אאוט מתברר כי הכוונה חינם רק למשלוח בדואר – מעריכה היו לא מעט לקוחות מאוכזבות שלא רוצות לטרוח בללכת לדואר ונטשו את העגלה בלי לחשוב פעמיים – אתם לא רוצים שזה יקרה גם לכם.
משלוחים בינלואמיים
אם התעריף שונה, ציינו זאת במפורט (לפי יבשת/מדינה/אזור וכו)
זמן הגעה משוער
מרגע שהלקוח הכניס את ההזמנה, הוא כבר מחכה לחבילה שתגיע, הלקוחות רוצים כאן ועכשיו. לכן חשוב מאד לתאם את הציפיות – ולציין במפורש בכל אופציית משלוח מה זמן ההגעה המשוער. ציינו תוך כמה ימים הם צפויים לקבל את החבילה שלהם.
המלצה חשובה – אם צפויים עיכובים – אתם חייבים לעדכן את הלקוח. לחכות יותר מידי זמן זה אחד הדברים הכי שנואים על הלקוחות.
אם לישובים מרוחקים לוקח יותר זמן – ציינו זאת וכן ציינו תוך כמה זמן זה אמור להגיע.
משלוחים בינלאומיים – ציינו את זמני ההגעה המשוערים לפני יבשות/מדינות/אזורים.
כדאי לרכז את כל המידע על אפשרוית המשלוחים, העלות וזמן האספקה שלהם בטבלה, כך הכל נראה הרבה יותר ברור, כמו בטבלה כאן:
פרטים מדויקים ושקיפות מלאה
עדיף שתציינו יותר מידע מאשר פחות, תנו ללקוח את כל המידע האפשרי על המשלוחים.
אם אתם מפיצים ללוקרים/בוקסיט/חנויות – כדאי להוסיף רשימה של נקודות איסוף לפי אזורים.
פרטו עד כמה שאפשר. ככל שתתנו יותר מידע – כך ללקוח יהיו פחות שאלות ויהיה לו קל יותר להזמין מכם ללא חשש.
מיסים ומכס (למשלוחים בינלואמיים)
אם אתם עושים גם משלוחים בינלומיים ציינו במפורש מי משלם את עלויות המיסים והמכס המקומיים (ברוב המקרים הלקוח משלם זאת)
מעקב
ציינו כיצד הלקוח יכול לעקוב אחר המשלוח שלו בכל שלב: מרגע שהמשלוח יוצא לדרך ועד הגעתו אליו.
אם אתם שולחים לו מספר מעקב, עדכנו אותו כיצד יקבל זאת במייל, ב-SMS. וכן באיזה שלב , אם בכלל, יהיה העדכון הבא.
עדכון שוטף של הלקוח מוריד חרדות וחוסך לכם טלפונים עצבניים. וחשוב גם כאן לתאם ציפיות ולתת את כל המידע.
פרסום
חשבתם, חישבתם, טרחתם וכתבתם מדיניות משלוחים מפורטת, עכשיו צריך לפרסם אותה במקום/ות בולט/ים בחנות שלכם. אז כמובן לשים בפוטר תחת כותרת "מדיניות משלוחים" ההמלצה שלנו – להוסיף לכל עמוד מוצר – אפשר כקישור או ,ואפילו עדיף, להוסיף את טבלת העלויות – כך לא יהיו הפתעות ללקוח.
וכן כדאי בעמוד הצ'ק אאוט כאשר הלקוח צריך לבחור את אופציית המשלוח המועדפת עליו, כדאי לציין שוב את העלויות השונות של כל אחת מהאופציות ועוד המלצה – אם סך הסל שלו קטן ממשלוח חינם כלשהו, עדכנו אותו כי חסרים לו שכדאי לו להוסיף מוצרים בסכום החסר על מנת לקבל משלוח חינם.
אם יש לכם אופציה למשלוח חינם – עדכנו בדף הבית והוסיפו כאייקון בכל עמוד מוצר, אנשים אוהבים לקבל דברים בחינם (גם אם הם בסופו של דבר משלמים על זה…)
שירות לקוחות
תמיד דברים משתבשים, משלוחים לא מגיעים, מתעכבים, או שמגיעים שבורים, מקומטים מלוכלכים וכו. ואתם חייבים להיות שם על מנת לטפל בבעיות לכן ממש ממש מומלץ לפרסם בגדול את מספר הטלפון של שירות הלקוחות שלכם (ושיהיה מי שיענה)
הוסיפו עמוד שאלות ותשובות
אם כמה שנראה לכם שהמדיניות שלכם קלה ופשוטה להבנה, תמיד יהיו כאלו שיהיה להם שאלות. לכן הקדימו תרופה לשאלה והכינו דף שאלות ותשובות בכל מה שקשור למשלוחים. חשבו על כל השאלות האפשריות שיכולות לעלות במוחו הקודח של הלקוח שלכם, רשמו אותן וענו עליהן.
יש לכם שאלות? רוצים לדעת יותר על מדיניות משלוחים לחנות וירטואלית ואיך אנחנו יכולים לעזור לכם בהקמת החנות שלכם? צרו איתנו קשר עכשיו
והנה עוד פוסטים מהבלוג שלנו שיכולים לעניין אתכם:
איך להגדיל את המכירות בחנות הוריטואלית שלכם?