איך לעשות מחקר מילות מפתח לקידום החנות הוירטואלית שלכם?
אם הגעתם ישירות לפוסט הזה כנראה שחיפשתם בגוגל " קידום חנות וירטואלית " בגוגל או איך לקדם לבד את החנות שלכם" וכו. בכל פעם שמשהו מחפש משהו, מנוע החיפוש צריך להחליט אילו תוצאות יהיו הכי רלוונטיות מתוך אלפי תוצאות אפשריות.
הרבה מאד מהתוצאות שאתם מקבלים בגוגל היא תוצאה של מחקר מילות מפתח: בעלי עסקים/מותגים חוקרים ובודקים מה המילים, הביטוים והמשפטים שקהל המטרה שלהם יחפש בסבירות גבוהה על מנת למצוא מענה לצורך שלהם, הם עוזרים לגוגל ולשאר מנועי החיפוש להבין על מה החנות שלכם ומה יש בה וכך הם מציגים את החנות ו/או דפים ו/או מוצרים בחיפושים רלוונטיים.
המטרה היא לבנות רשימה רלוונטית של מילות חיפוש וביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים ולהגיע לעמוד הראשון ולמקום הראשון בגוגל בכמה שיותר מילים וביטויים מהרשימה.
מחקר מילות המפתח ולאחר מכן ההוספה שלהם במיקומים אסטרטגיים במבנה החנות יהפוך אתכם לידידותיים לגוגל וללקוחות שלכם. מילות מפתח רלוונטיות הן אבן היסוד של הקידום בגוגל ושאר מנועי החיפוש (גם בפייסבוק הן לא פחות חשובות) וזהו השלב המשמעותי והחשוב ביותר בקידום החנות שלכם.
מונחים חשובים:
מילות מפתח – מילה או מילים של מוצר/שירות/קטגוריה רלוונטיים ושייכים לתחום מסויים, מתארים תוכן של אתר/חנות. למשל: שמלה במידה גדולה/למידות גדולות
זנב ארוך – צירוף של מספר מילות מפתח (3 ויותר) למשל: שמלת ערב אדומה במידה גדולה. ביטויי זנב ארוך מהווים למעלה מ- 70% מנפח החיפוש ובפעמים רבות יוצרות יותר המרות (למשל "שמלת ערב אדומה במידה גדולה" תמיר טוב יותר מ"שמלה במידה גדולה" כי מדויקת ומאופיינת יותר). משהי שמחפשת רק"שמלה במידה גדולה" היא כנראה כרגע רק בשלב איסוף מידע לעומת משהי שכבר יודעת מה היא רוצה ("שמלת ערב אדומה במידה גדולה") ומוכנה כבר יותר לרכוש .
נפח חיפושים (חיפוש חודשי ממוצע) – כמות חיפוש ממוצעת בחודש למילות מפתח. בדרך כלל נעדיף את המילים בעלות נפח חיפוש גבוהה יותר, שמשמעו יותר תנועה פוטנציאלית (ויותר המרות).
תחרות – רמת התחרות על מילת מפתח מסויימת חשובה גם היא. אם רמת התחרות על מילה מסויימת היא גבוהה מאד, אין טעם לנסות להתברג במקומות הראשונים של המילה הזאת היות וזה יהיה קשה ביותר (עד בלתי אפשרי). אפשר להתייחס לרמת התחרות כאל רמת הקושי להגיע למקומות הראשונים. האידיאל הוא למצוא מילים בעלות נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה, אך לא תמיד זה קל.
לאחר שאתם מבינים את החשיבות שלכם, השלב הבא הוא להכין רשימה של מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם, הנה כמה דרכים איך להרחיב את רשימת המילים שלכם:
1. הכנת רשימת מילים
השלמות גוגל – בהרבה מהחיפושים שתעשו בגוגל, תקבלו השלמת תוצאות, לפעמים עוד לפני שתשלימו את החיפוש, אלו מילים מעולות עבורכם היות והם מראות אילו חיפושים יש במילים/ביטוי שלכם: למשל אם חיפשתי שמלות במידות גדולות:
אופציה נוספת היא ההשלמות של גוגל בתחתית עמוד החיפוש
כלי מילות המפתח של גוגל
אמנם תצטרכו לפתוח חשבון וג'ימייל, אבל עדיין שווה לעשות זאת.
תוכלו למצוא פה רעיונות למילים נוספות וכן מידע על נפח החיפוש, רמת התחרות (מתייחס רק לגוגל ממומן ולא אורגני, אך בהחלט אפשר להשליך גם על האורגני) ועלות משוערת לקליק.
עוד כלי חביב הוא אתר ANSWER THE PUBLIC
אמנם באנגלית, אך יכול לתת אין ספור רעיונות למילים וביטויי זנב ארוך.
היכנסו לראש של הלקוחות שלכם
חשבו מה יכול לעניין את הלקוחות שלכם, מה הצרכים שלהם
למשל אם נשאר בתחום שמלות במידות גדולות: יכול להיות שיחפשו "שמלה מחמיאה" שמלה מטשטשת בטן", "שמלה לאגן רחב" ועוד.
יש כמובן עוד כלים, אך חינמיים ולא, אבל אפשר לקבל את עיקר הדברים מהכלים הנ"ל.
2. ערכו את הרשימה
לאחר שכתבתם אי אילו מילים וביטויים שיכולים להתאים, עברו על הרשימה ובדקו:
– האם המילה/ביטוי אכן רלונטיים
– בדקו את המילה/ביטוי בגוגל וראו אם המתחרים שלכם כבר משתמשים בזה, זה יתכן לכם אינדיקציה לרמת התחרות וליכולת שלכם להתברג במקומות הראשונים
– בדקו מה המילים הכי חשובות ואילו פחות (התייחסו לרמת התחרות ונפח החיפוש) וסדרו לפי סדר חשיבות
3. הטמיעו באתר שלכם כמה שיותר מילים וביטויים
-הוסיפו בכותרות את מילות המפתח החשובות
-הוסיפו כמה שיותר תוכן לאתר
* כותרות לפריטים: נחזור לחנות השמלות למידות גדולות, אל תקראו לשמלה "יסמין" כשם הדגם הפנימי, אלא הכותרת צריכה להיות "שמלה שחורה לערב עם תחרה בגזרת איי/גזרה מחמיאה"
*תיאור פריט: הוסיפו שפע של מילות מפתח ברלוונטיות תיאור (לא יותר מידי ולא באופן מלאכותי שיכביד על הקריאה)
* צרו בלוג: בבלוג אתם יכולים להטמיע אין סוף מילות מפתח וביטויים חשובים, יש לכם מילת מפתח חשובה מאד? צרו פוסט ושהמילה בכותרת, כותרת משנה ובתמונה.
4.מקומות נוספים להטמעה:
כותרת עמוד האתר
נושא העמוד באמצעות תגיות Meta
בשם התמונות ותיאור התמונה
בקישורים הפנימיים בתכני האתר
שמות הקטגוריות וקטגוריות הבנים
אלו פעולות פשוטות שכל אחד יכול לעשות ובהחלט יכולות לקדם משמעותית את החנות הוירטואלית שלכם בתוצאות החיפוש השונות, אך עדיין, אם אתם רוצים להשאר גבוה גבוה בגוגל ולאורך זמן – תצטרכו קידום מקצועי יותר.