איך למקסם את מכירות ה – BLACK FRIDAY בחנות שלכם?
ספטמבר אוקטובר הם חודשי חגי תשרי ונובמבר הוא חודש חגיגי גם, חודש הקניות, כשהיא הוא כמובן ה- BLACK FRIDAY – ומומלץ מאד שתכינו את החנות הוירטואלית שלכם לקראתו.
איך כדאי להתכונן? ואיך למקסם את מכירות ה – BLACK FRIDAY בחנות הוירטואלית שלכם? הכל כאן.
לפני כ- 10 שנים ביקרתי בניו יורק בסוף נובמבר ועזבתי ביום חמישי, הפקיד במלון היה מופתע ושאל אותי איך זה שאני לא נשארת עוד יום לבלאק פרידיי, "מה זה?" שאלתי אותו
אבל זה היה כבר לפני הרבה זמן, היום גם בארצנו כולם חוגגים את עונת הסיילים –
האם גם השנה ישבר שיא מכירות בחנויות האונליין כמו שקרה בשנים האחרונות? מה שבטוח הוא שהצרכנים מכינים את כרטיסי האשראי ומתכננים הסתערות על החנויות ומצפים מהעסקים להוריד מחירים ולאפשר להם לחגוג.
כדאי שתדעו איך למקסם את המכירות בחנות שלכם ב- BLACK FRIDAY ולהנות ממכירות שיא, ולכן כדאי שכבר תתחילו להתכונן ולהתארגן
* תכננו מראש את הפרטים *
מה אתכם מתכננים להציע?
הצרכנים מפונקים, האם התרגלו לקבל הטבות והנחות והם בהחלט מצפים להמשיך לקבל אותם – עומק ההנחות גדל מ- 2017 ל- 2018 ונראה שהמגמה תמשך גם ל- 2019.
זה הזמן לבדוק כלכלית את ההצעה שלכם, היות ומדובר בהנחה לתקופה קצרה יחסית, לכו על ההנחה המשמעותיות ביותר שאתם יכולים לתת מבלי להפסיד כסף, כמובן.
ההנחות בהחלט לא חייבות להיות על כל המוצרים, יכולה להיות על מוצרים נבחרים, קטגוריה מסוימת, זאת יכולה להיות הזדמנות גם להפטר ממוצרים שלא נמכרים היטב ולהציע עליהם הנחה ניכרת
החליטו מה יהיה אורך המבצע – הרבה מהעסקים מתחילים את המבצעים כמה באמצע השבוע וממשיכים אותו גם אחרי יום השישי המהולל. כדאי לתכנן מראש את משך המבצע כך שתוכלו להערך בהתאם מבחינת מלאים, משלוחים ושאר הגורמים הנוגעים בדבר.
הכינו מלאים: לאחר שהחלטתם מה תהיה ההצעה שלכם ללקוחות וכמה זמן זה אמור להמשך, וודאו כי יש לכם מספיק מלאי. עדיין יש זמן להזמין עוד. יהיה מבאס לאבד מכירות בגלל מוצרים שאזלו מהמלאי מהר מידי.
הוסיפו מוצרים בלעדיים למכירה: יכולים למכור את המוצרים כמה ימים לפני או ליצור עוד יותר עניין במכירת המוצרים רק בבלאק פריידיי.
מוכרים גם ללקוחות בחו"ל? אתם חייבים להזדרז: יום הרווקים, יום הקניות הגדול ביותר בסין, חל ב- 11 לנובמבר, כך שאם לא התחלתם להתארגן ולהכין את עצמכם – כדאי להזדרז. מומלץ להכין אסטרטגית מכירות נפרדת אליו.
* ארגנו את הפעילות השיווקית והקמפיינים מבעוד מועד *
– הכינו תקציב ותוכנית פרסום – לאחר שאתם יודעים מה בדיוק אתם מציעים ולכמה זמן, הכינו תוכנית פרסום מסודרת ומתוקצבת: אם אתם מפרסמים בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל למשל, מומלץ להכין תקציב לכל אחד מהערוצים בנפרד, הגדירו מה מקסימום התקציב הכולל, התקציב המקסימלי הכולל לכל ערוץ וכן תקציב יומי, כך יהיה לכם קל יותר לעקוב אחרי העלויות והביצועים להעביר תקציבים מערוץ אחד לשני ובין הימים במקרה הצורך.
– התחילו לפני השיא – אתם לבטח לא העסק היחיד שמתכנן מבצעים וקמפיינים, מומלץ לא לחכות עם הפרסום לרגע האחרון, התחרות על תשומת ליבו של הצרכן תהיה קשה יותר והעלויות גבוהות הרבה יותר.
*נסו לצבור כמה שיותר נרשמים לניוזלטר שלכם בשבועות שלפני כך שתוכלו לדוור גם אותם במבצעים
*בנו קהלי רימרקטינג מאלו שביקרו באתר שלכם ולא קנו בשבועות שלפני.
– בנו ציפיה – הכינו טיזרים, ספירה לאחור ורמזים למה הולך להיות על מנת ליצור ציפיה ועניין בהצעה שלכם.
– צרו קמפיין משולב – הקמפיין שלכם צריך לרוץ בכל הערוצים: באתר, מיילים, מדיות חברתיות על מנת למקסם את המכירות ביום המיוחל.
– התחשבו במאחרים – מומלץ להאריך את הקמפיין למאחרים שנזכרים ברגע האחרון.
– אל תבטיחו זמני משלוח קצרים – לא רק אתם צופים לשיא במכירות, ועלול להיווצר לחץ עצום על חברות השילוח. אתם עדיין יכולים לתת משלוח חינם, אבל הרחיבו את טווח זמן השילוח.
תנו מקום של כבוד לשיווק מיילים – כשנעשה נכון, זהו עדיין אחד מכלי השיווק היעילים ביותר.
וודאו שאתם מכירים היטב את מערכת הדיוור שלכם ואת כל אופציות האוטומציה ובנו קמפיינים חכמים ומפולחים.
* פלחו את רשימות הדיוור שלכם – ככל שהפניה שלכם תהיה מותאמת ואישית יותר, כך היא תהיה אפקטיבית יותר (שיעורי פתיחה והקלקה גבוהים וכמובן, המרות).
הנה כמה המלצות כיצד לפלח את הרשימה שלכם:
@ לקוחות וי.איי.פי
@ לא קנו מעולם
@ קונים עונתיים
@ קוני הנחות
@ כמעט קנו (נטשו עגלה)
@ לא פותחים מיילים
@ משוטטים אך לא קונים
לעוד רעיונות לפילוח לחצו כאן
תנו ללקוחות הוי. אי פי שלכם בונוסים נוספים – זאת דרך נהדרת לפנק אותם, להודות להם ולשמר אותם – אל תחסכו. יעלה לכם הרבה יותר להביא לקוח חדש.
הפתיעו את הלקוחות – צרו מבצעים שמשתנים כל שעה/יום כך תוכלו לרתק אותם לאתר שלכם בציפיה למבצע המהמם הבא.
* בדקו את האתר שלכם *
הגידול הפוטנציאלי במכירות שלכם בבלאק פרידיי תלוי גם בביצועי האתר שלכם:
האם האתר שלכם ערוך לכמות מבקרים גדולה יותר מהרגיל? ליותר פעולות באתר? עסקאות?
אם האתר שלכם יקרוס בזמן הלא נכון, אתם עלולים להפסיד הרבה כסף.
כדאי לבדוק מראש את הדברים ולשפר במקרה הצורך:
– מהירות טעינת האתר – ככל שזמן הטעינה יהיה ארוך יותר, כך ינטשו אתם יותר
– התאמה למובייל – כשיותר ויותר אנשים גם רוכשים דרך המובייל, אתם חייבים שההתאמה תהיה מושלמת.
– התמצאות באתר ואפשרויות חיפוש – הקלו עד כמה שניתן על המבקרים בחנות שלכם למצוא את מה שהם צריכים: האם יש מערכת סינון יעילה? אפשרויות חיפוש מתקדמות? המבקר באתר רוצה למצוא את מה שהוא צריך תוך שניות, אם זה לא יקרה – הוא יחפש אצל אחרים.
– בדקו ושפרו – בדקו לפני בזמן אמת באנליטיקס ו/או הוט גאר ודומיו כיצד מתנהגים המבקרים באתר שלכם, איפה הם נתקעים, מאיזה עמוד נוטשים, ראו מה עובד טוב ומה לא – ושפרו.
– תהליך הצ'ק אאוט – האם תהליך הרכישה זורם ביעילות והוא הכי מהיר שאפשר (ללא מילוי טפסים ופרטים מיותרים)? סרבול התהליך הוא סיבה מרכזית לנטישת עגלה ולהפסדים.
– עגלות נטושות – כמו תמיד יהיו כאלו שינטשו את עגלתם, אם אין לכם עדיין פיצ'ר או מערכת המזהה את הנוטשים ושולחת להם הודעה או מייל לחזור אל העגלה שלהם – זה הזמן להתקין אחד.
– הגדירו מדיניות משלוחים והחזרות – הלקוחות שלכם מצפים למשלוחים מהירים ובחינם והיות ורבים מהם יקנו גם בצורה יותר אימפולסיבית, יהיו לכם גם הרבה החזרות וגם את אלו הם מצפים שתתנו להם בחינם.
זהו נושא מאתר כי מצג אחד ככל שמדיניות המשלוחים וההחזרות שלכם תהיה נדיבה יותר, כך תוכלו להעלות את כמות הרכישות, אך מצד שני תאלצו להתמודד עם אחוזי החזרות גבוהים יותר.
מומלץ מאד לעשות חישובים כלכליים מקיפים לפני שאתם מנסחים את המדיניות הזאת שלכם, זה אמנם כואב לאבד לקוחות שמצפים לנדיבות יתר, אך עוד יותר כואב להפסיד כסף.