איך לכתוב תיאור מוצר שמוכר לחנות האופנה הוירטואלית שלכם?

איך לכתוב תיאור מוצר שמוכר לחנות האופנה הוירטואלית שלכם?

אני משוטטת הרבה ברשת בחנויות אופנה (בגדים, נעליים ואביזרים) וירטואליות מקומיות ומחו"ל, מהגדולים ועד הקטנים הרבה מהחנויות יפות, מושקעות עם תמונות איכותיות ומגוון רחב של מוצרים, אך הבעיה המרכזית ,בעיקר אצלנו בחנויות המקומיות, לא משקיעים כלל בכתיבת תיאורי מוצר– התיאורים לא מספקים, סתמיים ומשעממים ונראה כאילו משהו התעייף בדרך ושירבט כמה משפטים רק כדי "לסגור את הפינה": אין מידע מלא על המוצר (מידות מדויקות [S M L לא אומר כלום, כי אצל כל אחד זה שונה], ממה עשוי הפריט, טבלת מידות מפורטת, הוראות כביסה/טיפול
כתיבת תיאור מוצר חשובה מעבר לסתם העובדות – אם התמונות מראות את הפריט, תיאור המוצר אמור למכור אותו.
תיאור מוצר לא שלם, יגרום לנטישת קונים אפשריים, יוריד את יחסי ההמרה, יפחית משמעותית את הופעת החנות שלכם בתוצאות חיפוש שונות בגוגל, יגדיל את רמת ההחזרות ולא משנה אם השקעו אלפים רבים בשיווק ובשירות לקוחות ובכל השאר.

איך לכתוב תיאור מוצר כזה שיגרום למבקרים בחנות האופנה המקוונת שלכם ממש לחשוק בו? הנה כמה עקרונות חשובים:

לכתוב לפריט שם עם כותרת רלוונטית הכוללת מילות מפתח מרכזיות
אני רואה בהרבה חנויות שקוראים לפריט בשם פנימי באו בקוד "שמלת אלינה" – חוץ מצוות/בעלי החנות, זה לא אומר כלום לאף אחד אחר ובטח לא יעשה עבוד הטובה מבחינת התוצאות במנועי החיפוש. הכותרת צריכה לתת תיאור קצר מאד מה זה הפריט: אם מדובר במותג ידוע, שם המותג בד"כ ראשון ואח"כ השאר, למשל: "פראדה, שמלה מקסי פרחונית ממשי פראי"

לדבר בשפת הלקוחה האידיאלית שלכם
אתם חייבים להכיר את הלקוחה שלכם, מאפיינים דמוגרפיים ומעבר, מעניין אותה? איך היא מבלה, מה היא מחפשת בבגדים ומה הכי חשוב לה? וכשאתם כותבים את התיאור, כתבו אותו עבורה.

התייחסו גם למותג שלכם
מה האישיות של המותג שלכם? האם הוא סקסי/שובב/מיוחד/מתוכחם/מגניב/COOL/קלאסי? התייחסו לכך בשפה ובתיאור שאתם כותבים.

השתמשו בשפה תיאורית ומלהיבה 
איזה חצאית תרצו יותר לקנות?
1. חצאית מידי שחורה יפהפיה ומיוחדת בגזרת A מחמיאה
2. חצאית מידי שחורה בגזרת A
הוסיפו תיאורים לתיאור שייחדו את הפריט וילהיבו את המבקרת בחנות. אין סתם "חולצה", יש חולצה קלאסית/שיקית/אופנתית/נפלאה, אין רק "גזרה," אלא גזרה מחמיאה/מיוחדת וכו.
הוסיפו יתרונות יחודיים של הפריט, שילהיבו את המבקרת בחנות שלכם.
הנה כמה מילים וביטויים שאולי יוכלו לעזור לכם להוסיף תיאורים: קלאסי, אופנתי, מסוגנן, יופי חסר גיל, בוהו, שיק, בוהו שיק, אלגנטי, אבנט גארד, פאם פאטל, להיט, חם, טרנדי, פריט מפתח, מקיס אנד מאץ', רוק אנד רול, קניה חכמה, ספורט אלגנט, השחור החדש, חסר זמן, מחמיא, נשי, אייקוני, פריט חובה, רטרו, וינטאג', מתוחכם, יוקרתי, IT GIRL, ג'ט סט, אקלקטי, קאם בק, מלכותי, נשי,מודרני, נייטרלי, התאמה מושלמת, חייתי, שימושי, פראקטי, יומיומי, אירועים מיוחדים, חגיגי, חלומי

הוסיפו גם פריטים טכניים ומידע
התמונה אמנם שווה אלף מילים, אבל גם למילים יש ערך – חשוב מאד לתת מידע טכני/עובדות על הפריט:
מידות מדוייקות, החומר ממנו עשוי, מגוון המידות, הוראות טיפול, טבלת מידות וכל דבר שחשוב שהמבקרת תדע.

כתבו על תועלות המוצר ולא רק על המאפיינים
הרבה מהנשים לא קונות בגדים ואביזרים כי הן צריכות, הן קונות כי זה ממלא צורך רגשי, עונה להן על צורך נפשי כלשהו, כשאתם כותבים את תיאור המוצר – אחרי שאתם כבר מכירים את הלקוחות האידיאלית שלכם ומה מעניין וחשוב לה – פנו לצרכים הרגשיים האלה. אם הלקוחות שלכם הן נערות צעירות הפעילות מאד ברשתות החברתיות הוסיפו משהו בסגנון "השמלה שתגרום לך לקבל הכי הרבה לייקים באינסטוש", אם מדובר בנשים בוגרות יותר שמחפשות פריטים מחמיאים ופרקטיים כתבו "חולצה עם קשירה שתיצור מותן יפה ונשית, שתוכלי ללבוש מבוקר עד ערב"

הפכו את תיאור המוצר קל לסריקה
רובנו לא קוראים את כל הטקסט (אמ:לק – ארוך מידי לא קראתי) רובנו רואים את התמונה, סורקים את הטקסט ומחליטים אם לרכוש או לא , לכן חשוב לכתוב את התיאור במבנה שיהיה קלה לסריקה
– להוסיף כותרות וכותרות משנה
– להשתמש בבולטים
– להדגיש בבולד משפטים ומילים חשובות
– לכתוב משפטים קצרים ופסקאות קצרות
– לרווח, לרווח, לרווח.
– לא להאריך יותר מידי

להיות מעודכנים בטרנדים העונתיים
באופנה הכל משתנה ובכל עונה יש דברים חדשים, על מנת לא להראות לא מעודכנים ומיושנים (המילה בצרפתית היא DEMODE – שבפירוש המילולי זה מחוץ לאופנה, כמה נפלא) מומלץ הן להתעדכן בפריטים חדשים וחדישים והן לכתוב זאת בתיאורי המוצר

לשמור על מבנה תיאורים ואורך קבועים בכל דפי המוצר
דפי המוצר השונים חייבים להיות בעלי מבנה זהה: בכל צריכים להיות אותו מספר תמונות ממוקמים באותו מקום ומאותן זויות צילום, וכך כך מבנה הטקסט של הפריט: כותרת, משנה, ואותה כמות טקסט.
זה יוצר אחידות, זה נראה מקצועי, ולא מעלה שאלות ותהיות אצל הגולש למה בפריט אחד זה כך ובשני אחרת.

האם קיימים ארבעת ה- C בתיאור:
CLEAR (ברור) – האם התיאור ברור? האם מתקשר את מהות המוצר?
CAPTIVATE (כובש, מקסים) – האם המילים מפתות את החושים?
CONCISE (תמציתי) – האם יש יותר/פחות מידי מילים על מנת להעביר את המסר והרגש?
COMPLETE – האם התיאור משלים את התמונות?

ערכו תבנית
בחנויות אונליין אין גבול למספר הפריטים שאפשר להוסיף, ולכתוב כל פעם מחדש את התיאורים זה לא פשוט, על מנת להקל – הכינו מראש תבנית למבנה התיאור, המיקום הפיזי של כל אחד מהחלקים בתיאור (המידע ה"טכני", התיאור המלהיב, טבלת המידות, חומרים וכו) אפשר גם להחליט על מספר מילים/תווים בכל תיאור, חשבו על איך ליצור מבנה שיקל עליכם לכתוב תיאור פריט נפלא.

בהצלחה 

 

גלילה לראש העמוד