איך לכתוב תיאור מוצר שגוגל אוהב? (וגם הלקוחות שלכם)

איך לכתוב תיאור מוצר שיקדם אתכם במנועי החיפוש ויביא לכם יותר מכירות?

איך לכתוב תיאור מוצר שגוגל אוהב

תיאור מוצר הוא "איש המכירות" של המוצרים בחנות וירטואלית, אך חשיבותו של התיאור השלם (כולל הכל: כותרת, תמונה, והתיאור עצמו) היא מעבר למידע, הוא חשוב ביותר גם לקידום החנות שלכם בתוצאות החיפוש. המשוואה פשוטה – אם לא תכתבו נכון את תיאור הפריט = לא ימצאו אתכם במנועי החיפוש = יגיעו אליכם פחות מבקרים = יהיה לכם פחות מכירות. אז איך לכתוב תיאור מוצר שגוגל אוהב? הנה העקרונות:

לכתוב תיאור מוצר מותאם אס אי או הוא אמנם לא עניין מסובך, אך מומלץ ביותר להקפיד על אחידות (חשוב גם מבחינת חווית הגולש) ועל הכללים שיהפכו אתכם ליקירי גוגל ושאר מנועי החיפוש,  והנה עיקרי הדברים:

כתבו לקונים שלכם, לא לגוגל

המשותף לגוגל ולקונים שלכם זה ששניהם מחפשים שימושיות. כל המהות של מנוע החיפוש הוא לעזור למשתמשים למצוא בדיוק מה שהם מחפשים. אם תיאור המוצר שלכם נותן את המידע הרלוונטי – עוזר לאנשים למצוא את מה שהם צריכים, גוגל יאהב אתכם.

כאשר אתם כותבים את תיאור המוצר – האם זה עוזר לקונה? האם זה נותן להם את המידע שהם צריכים? האם בעזרת המידע הם יכולים לקבל החלטה אם לקנות או לא?

כתבו בשפה שהקהל שלכם מכיר ומשתמש

כתיבה לבני נוער שונה מכתיבה לקהל מבוגר ושונה וכתיבה לרופאים תהיה שונה מלכתוב לאינסטלטורים. אחד הדברים הראשונים שלבטח כבר עשיתם זה לדעת למי אתם מוכרים, מי הקהל שלכם? ומה סגנון השפה בה הם משתמשים?
אז אחרי שהם יודעים ומכירים גם את השפה שלהם והביטויים השגורים בפיהם, עשו בהם שימוש בכתיבת תיאור הפריט. (סיכוי גבוה שכך הם גם יחפשו).
בכל מקרה, המנעו משימוש מוגזם בסלנג (פה ושם יכול להיות נחמד) ומשפה גבוהה שאף אחד לא משתמש.

התמקדו בתועלות (והוסיפו מאפיינים)

הכירו היטב את המוצרים שלכם והפכו כל מאפיין לתועלת. מה שמעניין את הקונים שלכם, זה מה יש כאן עבורם? מה התועלות של המוצר הזה עבורם? למה כדאי להם לקנות אותו?
למה דווקא תועלות – כי זה מה שעוזר למכור וזה מה שאנשים מחפשים.
נ.ב ההבדל בין מאפיינים ותועלות: מאפיינים הם "פרטים יבשים": מידות, צבע, משקל, מרכיבים וכו – רשימה של פרטים לא אישיים, הקשורים למוצר ולא לקונה.
תועלות לעומת זאת קשורות לקונה, כיצד חייו יהיו טובים יותר עם המוצר

הוסיפו את מילות המפתח הנכונות לכל מוצר

מילות מפתח כשמן כן הן, הן המפתח להופעה בחיפושים השונים.
על מנת לדעת אילו מילות מפתח הן הנכונות עבור כל אחד מהמוצרים שלכם, צריך לעשות מחקר
יש כלים שונים למצוא את מילות המפתח הנכונות בכל קטגוריה ובמוצרים השונים. אחד המובילים הוא כלי מילות המפתח של גוגל (יש לפתוח חשבון מפרסם, אך השימוש חינם) ושל SEMRUSH

הרבה ממילות המפתח יהיו "מילות זנב ארוך" היות וככל שהחיפוש יותר ארוך (למשל לא רק "שמלה שחורה", אלא "שמלה שחורה לאירוע למידות גדולות"), כך כוונת הקונה לקנות היא גבוהה יותר וגם רוב הסיכויים שלכם להתברג בין התוצאות הראשונות היא גבוהה יותר במילות זנב ארוך היות ופחות מתחרים ישתמשו בביטוי זה. על מנת להגיע ל"זנב הארוך" חשבו על המרכיבים, מאפיין או תועלת מרכזית.

הוסיפו גם מילים וביטויים מהתעשיה ומהעולם שלכם

מנוע החיפש של גוגל הוא דבר חכם ביותר שלומד ומשתכלל כל הזמן וכאמור, חשוב ביותר להוסיף את מילות המפתח, אך בתיאור אתם יכולים להוסיף עוד מילים נרדפות, דומות וביטויים השגורים בפי קהל המטרה שלכם ויתכן והם יחפשו. גוגל יזהה את המילים וילמד שבחנות שלכם מגוונת ויראה אותה בתוצאות חיפושים נוספים. למשל בכותרת כתבו שמלה ירוקה לאירוע ובתיאור כתבו שמלה למראה מנצח, איך להראות מיליון דולר, שמלה מושלמת לחתונה של החברה וכו.
אל תדאגו אם התיאור שלכם נראה קצת ארוך מידי. אפשר להסתיר חלק וליצור כפתור "קראו עוד" שיתפח את החלק המוסתר, או יצירת טאבים עם מידע נוסף.

מקמו את מילות המפתח

לאחר שמצאת את מילות המפתח הנכונות עבורכם, מקמו אותם בתיאור המוצר, בלי ל"דחוף" אותן סתם.
מילות המפתח צריכות להיות
– בכתובת העמוד
– בכותרת המוצר
– פעם עד פעמיים בתיאור המוצר
– בשם התמונה. (IMAGE ALT) חשוב מאד (במיוחד בתחומי עיצוב כמו אופנה, אביזרים, ריהוט הלבשת הבית וכו) היות ופעמים רבות אנשים מסתכלים קודם על התמונות ואם משהו מוצא חן בעיניהם, הם נכנסים לחנות.

כתבו באורך נכון וצרו מבנה שקל לקרוא ולסרוק

יש מוצרים שצריכים הרבה מידע ומפרטים (עוד לפני שדיברנו על התועלות) ויש כאלו שכמה שורות בודדות יספיקו, מה שקובע זה מה חשוב לקונים. מוצרים חשמליים, יקרים או מורכבים (כמו מחשב נייד, טבעת יהלום למשל) יצטרכו יותר מידע והפשוטים והזולים יותר (טי שירט, חיתולים וכדומה) פחות.
אנשים לא אוהבים לקרוא פסקאות ארוכות, לכן מומלץ מאד ליצור מבנה קל לקריאה: מופרד בפסקאות, עם בולטים, משפטים קצרים וכותרות משנה.

לא לשכפל!!

כתבו תיאור חדש, מותאם עם מילות מפתח רלוונטיות לכל מוצר. אל תעשו לעצמכם חיים קלים בנושא (אתם תשלמו על זה ביוקר אחכ).

בהצלחה 🙂

רוצים לדעת עוד על השירותים שלנו? לחצו כאן

צריכים עזרה לקדם את החנות שלכם? אנחנו כאן, צרו איתנו קשר עכשיו

 

 

 

גלילה לראש העמוד