איך להקים חנות רהיטים וירטואלית?
אחד התחומים הפורחים היום בתחום האיקומרס הוא רהיטים ועיצוב הבית. תחום זה צפוי לגדול בעולם ב- 10% ויגיע לצפי מכירות של יותר מ- 289 מילארד דולר ב- 2023*! אז אם אתם מחובבי התחום וגם רוצים להצטרף למגמה ובודקים איך להקים חנות רהיטים אונליין, הנה כמה המלצות כיצד לעשות זאת.
אנשים תמיד צריכים רהיטים ומאז ומתמיד היו חנויות רהיטים. בכל פעם שהתעורר הצורך ברהיט כלשהו, היו הולכים לחנות, בודקים, משווים וקונים. התהליך כיום לא התשנה בהרבה, אך מה שהשתנה זה סוג החנות – וירטואלית במקום פיזית בהרבה מקרים.
למה להקים חנות רהיטים וירטואלית?
כי קודם מחפשים אונליין לפני שקונים
וגם אם חלק מהאנשים מעדיפים לקנות בדרך "הישנה" והטובה ולהגיע לחנות למשש ולבדוק, הדבר הראשון שרובם יעשו זה עדיין…. לחפש מידע ומחירים אונליין. לרוב יבדקו מספר חנויות, יושוו המחירים, הסגנונות והתנאים. לכן אם יש לכם רק חנות פיזית וללא נוכחות אונליין, אתם פשוט מפספסים. מאד יתכן שהקניה עצמה תהיה בתוך החנות, אך החלטת הקניה תהיה הרבה פעמים אונליין.
הלקוחות יותר ויותר צעירים
דור המילניום, ודור ה- Z, שלרבים מהם העולם הווירטואלי הוא העולם הממשי, בני דור זה נולדו לתוך העולם האינטרנטי והם מבלים מול מסכני המחשב והסלולר הרבה מזמנם, בטח כאשר הם רוצים לקנות.
מי שלא הולך קדימה, הולך אחורה
כשכל המותגים הגדולים והנחשבים (וגם הבינוניים והקטנים יותר) מוכרים אונליין, וחנות אונליין כבר הפכה לסוג של סטנדרט בתחום, אם אין לכם עדיין אחת, אתם עלולים להראות מיושנים ולא מעודכנים ולאבד כך הרבה לקוחות פוטנציאליים.
אז אחרי שמבינים את החשיבות של חנות וריטואלית, מגיעה השאלה – אז איך מקימים חנות רהיטים וריטואלית?
איך מתחילים?
התחילו עם בחירת הפלטפורמה המתאימה
יש אפשרויות רבות להקים חנות וריטואלית, לכל אחת יתרונות וחסרונות, השאלה היא מה הכי נכון עבורכם? שאלו את עצמכם
כמה זמן עומד לרשותכם?
מה התקציב שלכם?
עד כמה אתם "טכניים" ומבינים ומכירים במחשבים?
האם יש לכם צוות או שאתם עושים הכל לבד?
האם אתם רוצים פיצ'רים יחודיים?
האם תצטרכו ממשקים למערכות פנימיות?
עד כמה אתם זקוקים לליווי ותמיכה?
שאלות אלו יעזרו לכם להתמקד ולהבין מה איזה פלטפורמה נכונה יותר עבורכם, לקריאה מעמיקה יותר שתוכל לסייע לכם לבחור את הפלטפורמה הנכונה, לחצו כאן
בכל מקרה, כך או אך, אם אתם רוצים חנות יפה, מעוצבת שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם, זה יעלה לכם ולא מעט… לאחר ששקלתם, בדקתם ובחרתם את הפלטפורמה, נשאר "רק" לאפיין את החנות ולבנות אותה.
איפיון חנות הרהיטים הוירטואלית שלכם ובנייתה
בשלב זה תצרו, על הנייר, את החנות שלכם, זהו אחד השלבים החשובים ביותר, שישפיע על כל אספק בחנות שלכם, לכן כדאי להשקיע הרבה מחשבה.
השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
– מי אתם? למה אתם קיימים?
– היכן אתם ממצבים את עצמכם? האם אתם פונים לקהל הרחב או לנישה?
– כיצד תמחרו את המוצרים?
– מה הסגנון שלכם? האם קלאסי או טרנדי יותר?
– מי הלקוחות הפוטנציאליים? מה הרקע שלהם? מה מאפיין אותם? האם מחפשים איכות או מחיר? מה חשוב להם? מה הם מחפשים? מה הצרכים שלהם?
– מה יהיה מבנה החנות? מה תהיה החלוקה לקטגוריות? אילו עוד עמודים יהיו?
– מה המוצרים שאתם מתכננים למכור? (האם תמכרו גם אביזרים לעיצוב הבית? כלי מיטה? מכשירים חשמליים? תאורה? וכו)
– איך ליצור את חווית הגלישה הטובה ביותר?
– איך המבקר יכול למצוא את מבוקשו בדרך הקלה ומהירה ביותר?
– איזה פיצ'רים מיוחדים אתם מתכננים?
– מה יהיה תהליך הזרימה באתר?
– כיצד תתבצע הרכישה באתר?
– מה ישדר העיצוב? אילו צבעים יהיו?
– מה יהיה מבנה עמוד הבית ושאר העמודים?
– איך יראה האתר בסלולר? כיצד יוצרים את ההתאמה המושלמת למכשיר?
– האם יהיה בלוג?
– איך נראים האתרים של המתחרים הישירים שלכם?
– האם אתם צריכים ממשק עם מערכת ניהול מלאי וכספים?
על מנת להקל עליכם ועל מי שיבנה לכם את החנות, כדאי לשרטט את המבנה שאתם רוצים, במיוחד זה של עמוד הבית ודפי המוצרים. כאשר אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים ומה הכיוון, אפשר להעבור לשלב פיתוח החנות ועיצובה.
עוד כמה דברים לחשוב עליהם כאשר אתם מאפיינים את החנות ומעצבים אותה:
– סדר תדרוש – מומלץ מאד לעבוד מסודר במיוחד אם יש לכם הרבה מוצרים: מומלץ להכין את כל התמונות ותיאורי הפריט מראש. ברוב סוגי פלטפורמות להקמת חנויות ניתן להעלות מוצרים מתוך קבצי אקסל, כך תוכלו להעלות בבת אחת מאות מוצרים ולחסוך זמן יקר מאד.
– צאו מהראש שלכם – שכחו מה הדברים שאתם אוהבים, הדבר האתם חייבים לעשות זה להכנס לקהל שלכם לראש ולחשוב מי מה הם אוהבים? מה הם מצפים מחנות רהיטים? איך הם מחפשים מידע? איך הם קונים? מה חשוב להם? בני כמה הם? מה יקל עליהם למצוא את המוצר ולרכוש אותו?
כדאי להציע סינונים שונים: לפי סוג חדר, לפי סוג הפריט, לפי הסגנון, לפי קולקציות, עונות וכו.
– תנו את הבמה לרהיט – הלקוחות שלכם מחפשים מענה לצורך, הראו להם איך הרהיט שלכם הוא הדבר שהם צריכים. עיצוב פשוט ונקי תמיד יעשה עבודה טובה.
– תוכן הוא המלך – וככל שתוסיפו תכנים מעניינים ורלוונטיים, כך הלקוחות שלכם יאהבו אתכם יותר ויתיחסו אליכם כסמכות בתחום.
כדאי מאד להוסיף בלוג עם תוכן עשיר בטיפים והמלצות, מדריכים לעיצוב הבית (זה כמובן מעולה גם לקידום האתר בגוגל).
ראו את הבלוג המקסים באתר של ג'ונתן אדלר.
– פונקציונליות ועיצוב – זה שני הדברים המרכזיים שלקוחות מחפשים ברהיטים, שימו דגש חזק על שני דברים אלו בכל מקום אפשרי באתר.
אתר WAYFAIR המצוין מדגיש את המודולריות של הפריטים, מי לא צריך ארון בגדים שאפשר לארגן את החלל הפנימי בו (כמעט) כראות עינכם? (כאן בתמונה רק 2 אופציות מעוד רבות אפשריות, כפי שמוצגות בעמוד הפריט)
–
ראו את עמוד המוצר המפורט באתר WAYFAIR, עם מספר רב של תמונות מזויות שונות, עם מגירות פתוחות וסגורות, ודגש על איכות הבניה.
כל המרבה במידע הרי זה משובח – המידות והחומר הם חובה, אך ככל שתתנו מידע מפורט יותר: כזה המדגיש את האיכות, ואפשרויות האחסנה – כך תקלו על קבלת החלטת הקניה.
עמודי המוצר באתר ALL MODERN יש המון מידע נוסף לגבי הפריט: התועלות, היתרנות, איכות החומרים, שאלות ותשובות, ביקורות גולשים, משקל, ספסיפיקציות, מדיניות משלוחים והחזרות, אחריות ועוד.
מומלץ להציץ גם בעמודי המוצר הכה מפורטים באתר BLUDOT, עם איורים, השראות ועוד מידע רב.
– הוסיפו פ'צרים מדליקים
ושוב אתר WAYFAIR בו ניתן ליצור הדמיות של החדר שלכם והריהוט שלו, פיתוח פי'צר כזה יעלה הרבה כסף, אבל זה כלי שיווקי מדהים וישפר באופן דרמטי את חווית הקניה באתר.
באתר ALL MODERN מציעים אלפי תמונות של חדרים שונים לדוגמא (וכמובן אפשרות זריזה לרכוש את כל מה שרואים)
– אפשרו התאמות ועיצוב עצמי (עד כמה שניתן) – זה הופך את תהליך הרכישה לחוויה, ויכול לתת מענה לקהל רחב יותר של לקוחות (וגם מקטין את ההחזרות, כי ברוב המקרים לא ניתן להחזיר את המוצרים האלו).
אתר BALLARD DESIGN מאפשר ללקוחות שלו לבחור את הריפודים, צבע העץ, הגימורים של הפריטים, זה בהחלט כיף.
– הוסיפו מוצרים דומים ומשלימים בעמוד המוצר – אם הלקוח שלכם קונה מיטה, אולי תציעו לו מצעים נהדרים? אם קנה ספה, הציעו לו את השטיח הנפלא שלכם שיעשה הבדל אדיר במראה הסלון.
באתר הרשת המפורסמת CRATE AND BARREL מציעים מוצרים משלימים לכל פריט: כאן מה משלים שידת מיטה
ובאתר WORLD MARKET מציעים לכם מוצרים מאותה קטגוריה, מי יודע אולי תאהבו גם
– התאמה לסלולר – כשכולם נמצאים כל יום כל היום בתוך הסלולר ומספר הקניות דרכו רק ממשיכות לעלות, אתם חייבים שהחנות שלכם תהיה לפחות רספונסיבית ומותאמת באופן מושלם. אמנם אפליקציה היא ההתאמה הטובה ביותר לסלולר, אך היא לא תמיד הפתרון הכי טוב וכדאי לבדוק היטב לפני.
– הוסיפו תקנון – מומלץ שעורך דין יכתוב לכם את התקנון, זהו מסמך משפטי מחייב ותקנון שכתוב כמו שצריך יכול להגן עליכם מפני תביעות אפשריות בהמשך.
כתבו מדיניות משלוחים והחזרים ברורה – קניית רהיט חדש היא חוויה מרגשת עבור רוב האנשים והם רוצים לקבל אותו הכי מהר שאפשר, וכל עיכוב עלול ליצור מפח נפש וחוסר שביעות רצון (במיוחד אם לא מעדכנים מראש), לכן חשוב מאד להיות מאד ברורים לגבי מדיניות המשלוחים והזמנים. כדאי לאפשר ללקוח לעקוב אחר המשלוח שלו באתר. וגם חשוב לא פחות – מה יקרה אם מה שיקבלו זה לא בדיוק מה שהם חשבו? האם הם יקבלו את כספם חזרה? מה מדיניות ההחזרות שלכם? גם אותה חשוב להדגיש.
ככל שתאפשרו מדיניות משלוחים והחזרות גמישה יותר, כך הלקוחות שלכם ירגישו בנוח יותר להזמין. מומלץ מאד להדגיש את הדברים, במיוחד אם יש לכם משלוחים והחזרות חינם.
– ספרו את הסיפור שלכם – הסיפור של המותגים מקבל היום דגש מיוחד והוא בעל חשיבות מיוחדת. הלקוחות שלכם רוצים לדעת לא רק מה אתם מוכרים, אלא גם מי אתם ומה הופך אתכם מיוחדים. וחשוב מאד ליצור חלק כזה באתר ובו לספר מה מניע אתכם, מה הערכים שלכם, כמה זמן אתם קיימים, מי האנשים מאחורי החנות. אם אתם קיימים כבר הרבה זמן, ציינו זאת בגדול.
בחלק האודות אצל המעצב JONATHAN ADLER יש את כל סיפור חייו ותמונות אישיות, סרטון אישי, הערכים של המותג ועוד.
הציצו גם באתר DESIGN WITHIN REACH שם משקיעים מאד בנושא, ומקדישים לזה עמוד מפורט, מספרים על החזון, מה חשוב להם ומה הופך אותם לאחרים
– השארו בקשר – תנו מספר אפשרויות ליצור עימכם קשר והדגישו אותם: בצ'אט באתר, טלפון, מיילים, פייסבוק ולא פחות חשוב – ודאו כי יש מי שייתן מענה.
אופציה נהדרת היא ליצור צ'אט עם מעצב פנים/אדריכל שיכול לתת עצות במהירות ויעילות.
חשבו כבר על גוגל – מומלץ לעבוד עם מומחה לקידום אתרים עוד בשלב בניית החנות, הוא ידריך אתכם כיצד ליצור מבנה נכון, יעזור לכם למצוא את מילות המפתח החשובות, איך לשמור נכון את התמונות, ליצור קישורים ועוד דברים שיעזרו לכם מאד בהמשך ויקלו על הקידום שלכם בגוגל ונוכחותכם באונליין.
תנו דחיפה לאונליין – אם יש לכם גם חנות פיזית ואתם רוצים למשוך את הקונים לאונליין, תנו הנחות בלעדיות ו/או העלו מוצרים הקיימים רק אונליין.
בנו חנות עשירה ככל שניתן – הפכו את החנות שלכם ל- ONE STOP SHOP בכל מה שקשור לריהוט הבית. ככל שיהיה לכם יותר היצע, קטגוריות ומוצרים משלימים, כך תוכלו להגדיל את סל הקניה הממוצע שלכם, ולהיות חנות מובילה בתחום.
עבדו עם חברת שילוח/הובלות אמינה ואחראית – שילוח רהיטים הוא עניין מקצועי: צריך להעמיס, לפרוק ולהעביר את הרהיטים, שכחלקם יכולים להיות מאד כבדים וצריך לדעת איך לעשות מבלי לפגוע בהם. חשבו על מפח הנפש של הלקוח כשהוא מחכה לרהיט שרכש ואז לא מעבירים לו בזמן (ו/או נותנים לו טווחי המתנה נוראיים) ואז כשזה מגיע, הוא נפגע במהלך המעבר אליו – לא משנה כמה תשקיעו בחנות מדהימה – החוויה של הלקוח תהיה שלילית מאד.
ואחרי שכל התמונות, התקנונים, התוכן והמידע בפנים – החנות שלכם שלמה ומוכנה לצאת לאוויר העולם הווירטואלי.
בהצלחה.