איך להקים חנות אינטרנטית לצד החנות הפיזית (אומניצ'אנל) ?

איך להקים חנות אינטרנטית לצד חנות פיזית ולהצליח למכור בגדול?

 

 

 

אוי הקורונה, הקורונה, איזה בלאגן עשה הווירוס הזה בעולם – קשה לחשוב על תחום שלא הושפע מהסגר הארוך. הסגר הארוך השאיר את האנשים בבית, הרחק מהחנויות, אך הקניות לא נעצרו – הן פשוט עבור לאונליין. אם יש לכם חנות פיזית, יתכן והתחלתם לחשוב על איך להקים חנות אינטרנטית לצד החנות הפיזית.

 

וירוס הקורונה שינה סדרי עולם. אנשים יוצאים פחות, מבלים יותר בבית וגם קונים משם. רבים מבעלי החנויות הפיזיות הבינו כי ללא חנות אינטרנטית, בימים קשים ההשרדות שלהם תהיה בעייתית יותר. לכן אם יש לכם רק חנות פיזית, הגיע הזמן לחשוב על איך להקים חנות אינטרנטית ולשלב בין פעילות שתיהן.

 

הנה כמה מספרים על ההשפעה של הקורונה על התנועה באתרי איקומרס החל ממרץ 2020 (מקור סטטיסטה)

השפעת הקורונה על האיקורמס

 

 

יש יתרונות רבים בשילוב בין השתיים, אך מומלץ מאד (כמו תמיד) לתכנן את הפעילות – הנה כמה המלצות כיצד לעשות זאת נכון.

 

היתרונות בפעילות משולבת:

מחקר של הרוורד ביסנס רוויו הראה שמכירה רב ערוצית טובה במיוחד ובזמנים קשים, וכי לקוחות מעדיפים את חווית הקניות מכמה ערוצים

פוגשים את הלקוח היכן שהוא נמצא

חנות אונליין משלימה את האופליין ולהפך, כך הופכת חווית הלקוח לטובה ושלמה יותר. למרות שהיום יש יותר ויותר אנשים שקונים (ואף מעדיפים) לקנות אונליין, עדיין יש את "הדור הישן" אלו שמעדיפים לבוא לחנות הפיזית, לראות ולגעת במוצרים. כאשר יש לכם חנות פיזית ואינטרנטית אתם מגיעים לכל סוגי הלקוחות.

 

מותג מחוזק

כבר יש לכם 2 סניפים למותג, אתם מעין רשת קטנה. המותג שלכם מקבל חיזוק ועוצמה

מקבלים הרבה מידע שימושי

כאשר אתם מוכרים בשני ערוצים, אתם מקבלים יכולים לקבל הרבה יותר מידע על הלקוחות שלכם, העדפות שלהם, מה מעניין אותם. על ידי ניתוח המכירות והנתונים אתם יכולים לקבל הרבה מידע שיכול לעזור לכם לשפר כל פאן בעסק שלכם.

 

יעילות תפעולית

יש לכם 2 עסקים, אבל כל תחומי הניהול של העסק הם תחת קורת גג אחת: שירות הלקוחות, שיווק, כספים וכו. כך שכמט עם אותו מספר אנשים אתם מנהלים שני עסקים.

 

יכולת לפנות לקהל רחב יותר

כאשר יש לכם חנויות אונ ואוף ליין היכולת שלכם להגיע ללקוחות היא רחבה וגדולה יותר.

 

והצעדים המעשיים

הגדירו את קהל המטרה של כל אחת מהחנויות

חנות פיזית פונה לקהל מקומי מסוים ואילו קהל המטרה של האינטרנטית אמנם יכיל, בהרבה מקרים, גם את זה של הפיזית, אך עוד הרבה מעבר. לכן חשוב להבין בדיוק מי הקהל של כל אחת מהחנויות – מה המאפיינים הדמוגרפים והגיאוגרפיים.

הבנת הקהלים תעזור לכם בכל הפעילויות השיווקיות שתעשו בהמשך

 

הקימו את החנות

בחרו דומיין

בחרו פלטפורמה

צלמו את המוצרים

צרו את עמודי הפריטים

קבעו תקנון ומדיניות משלוחים, החזרות וזיכויים

 

שתינו ביחד – צרו חוויה אחידה

אלא אם אתם מתכוונים למכור מוצרים שונים לחלוטין ולמתג את חנות האוליין בשונה לגמרי מהפיזית, מומלץ ליצור מותג אחד, עם חווית קניה זהה בין שתי החנויות: שימוש באותם צבעים, תמונות, סגנון, מחירים.

 

וכל אחת לחוד – הבינו את הפעילות והצרכים של כל אחת

עדיין מדובר בשני עסקים, עם עלויות שונות ועל מנת להבין מה עובד ומה לא, כדאי ליצור שתי יחידות הרווח, ניהול מלאים נפרד.

 

בחרו בקפידה את המוצרים לחנות האינטרנטית

כאמור החנות האינטרנטית תפנה לקהל גדול יותר ולכן המוצרים שתמכרו שם צריכים להתאים למגוון רחב יותר של סגנונות וטעמים.

אם יש לכם מוצרים רבים בחנות הפיזית, ההמלצה היא לצמצם את המלאי לכמה עשרות מוצרים הנמכרים הכי טוב ושאנשים מגיעים אליכם במיוחד לרכוש אותם.

כך תוכלו להתחיל עם מגוון מבטיח של מוצרים ולמשוך את הקהל הרלוונטי אליכם

 

אפשרו משלוחים חינם לאיסוף מהחנות

עלות המשלוח היא קריטית לרבים ואופציה למשלוח חינם תמיד מעוררת מכירות והמרות. אך מעבר לזה שאתם נותנים עוד אופציה חינמית למשלוחים, אתם מכניסים אנשים אליכם לחנות, מראים להם את העוצמה שלכם ואף יכולים לפתות אותם לרכוש עוד מוצר.

 

ולאחר פתיחת החנות

הודיעו ללקוחות שלכם שפתחתם חנות אינטרנטית

לאחר שהקמת את החנות האינטרנטית הודיעו ללקוחות הקיימים שלכם שפתחתם את החנות.

אפשר לעשות שימוש בשיווק מיילים – כדאי שיהיו לכם כתובות המייל של הלקוחות הקיימים, כך תוכלו לדוור להם על החנות החדשה וגם לתת להם הטבה ייחודית

הוסיפו שלטים בחנות – כך כל מי שנכנס לחנות הפיזית יראה מייד את ההודעה והכתובת של החנות החדשה (כדאי להוסיף קוד קיו אר)

הודיעו במדיות החברתיות – העלו פוסטים לפייסבוק, אינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות בהן אתם פעילות והודיעו בקול תרועה על פתיחת החנות. כמובן שחשוב להוסיף את הקישור (באינסטגרם הוסיפו אותו בביו)

 

שימו דגש על טכנולוגיה ואוטומציה

עכשיו שיש לכם שני עסקים שלכל אחד מצריך התייחסות מיוחדת, יש צורך לנהל מלאי, הכנסות, הוצאות, לקוחות זה עלול לגזול מכם המון זמן, לעיתים זמן שכבר אין לכם. לכן היכן שאתם יכולים להכניס אמצעים טכנולוגיים ולהפוך את הניהול לאוטומטי יותר – כך יהיה לכם יותר קל.

 

צרו תוכנית שיווקית

צרו תוכנית שיווקית בה יהיו קמפיינים משולבים וגם לכל אחת. אפשר לעשות מבצעים משותפים שיתקיימו אוף ואונליין, אך בהחלט כדאי גם להפריד – אם יש לקוחות שקונים רק אונליין  או אופליין – תנו לכל אחד מהם מבצעים מיוחדים, אך בכל מקרה – תמיד הקפידו על סגנון גרפי וטקסטואלי זהה.

 

דאגו ל – WEBROOMING ו- SHOWROOMING

בעידן בו יש כמעט כל מידע אפשרי אונליין, רבים מהלקוחות אוהבים לבדוק היטב את השטח לפני שהם קונים.

יש כאלו המגיעים לחנות הפיזית כדי לבדוק, למדוד ולחוש את הפריט ואחר כך רוכשים אותו אונליין

והאחרים בודקים את המוצר אונליין ואחר כך באים ורוכשים אותו בחנות.

חשוב להכיר את שני הסוגים ולעשות הכל על מנת להקל את הבודקים, באונליין ובפיזית, למצוא את כל המידע שהם צריכים על מנת בסופו של דבר לבצע רכישה.

 

בהצלחה

 

יש לכם שאלות לגבי השירותים שלנו? רוצים לקבוע פגישת יעוץ ללא התחייבות? צרו קשר עכשיו

 

 

 

שיתוף הפוסט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!