fbpx

איך להגדיל מכירות בחנות וירטואלית ?

 

איך להגדיל מכירות בחנות וירטואלית?

 

איך להגדיל את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם?

בניית חנות ירטואלית והבאת לקוחות אליה הם אתגר מורכב, ולאחר שעמדתם בו בהצלחה, הגיע הזמן לאתגר הבא – איך להגדיל מכירות בחנות וירטואלית?

כולם רוצים להגדיל את המכירות, מה שהופך את התחרות על כל לקוח לאפילו קשה עוד יותר. הנה כמה פעולות שיווקיות אפקטיביות וכלים ליישום:

– שפרו את שיווק המיילים שלכם:

זה לא מספיק רק לקבל כתובות מיילים, צריך לדוור את הרשומים באופן קבוע ולתת להם ערך, תוכן מעניין והצעות מפתות לרכישה מהחנות.
הנה כמה המלצות לשיווק מיילים מוצלח:
*  הגדילו כל הזמן את רשימות הנרשמים, הוסיפו אפשרות להרשם לניוזלטר שלכם בכל מקום בחנות, אם אתם מתארחים בבלוגים של אחרים, אל תשכחו להוסיף גם שם את האפשרות.
* הכינו מראש תמהיל נושאים לדיוור – מבצעים, פוסטים מעניינים וחדשות לגבי החנות (ועוד נושאים שיכולים לעניין את הרשומים שלכם)
* הקפידו לשלוח מייל בתדירות קבועה
* הכינו מבצעים מיוחדים לרשומים
* הוסיפו גרפיקה מדליקה ויפה
* הקפידו לשלוח מיילים לנרשמים החדשים, מיילים לימי הולדת, לרוכשים וכו.
* שתפו את הרשומים ב"מאחורי הקלעים" של החנות: איך נראה המחסן, הצוות, צילום המוצרים וכו.
* בקשו מהרשומים לתת לכם פידבק לגבי החנות/מוצרים/חוויה.
* צרו רשימות הרשמה שונות על מנת שתוכלו אחר כך ליצור מיילים מותאמים ומפולחים – מיילים מפולחים הם הסוד לשיווק מיילים מוצלח ואפקטיבי.

 

– טפלו מיידית בכל עגלה נטושה

זאת תופעה מאד מוכרת – אחוז ניכר מאלו שכבר מוסיפים מוצרים לעגלה, נוטשים אותה מבלי לסיים את תהליך הרכישה. אמנם אי אפשר למנוע את התופעה, אך אפשר לטפל בנושא ולהגדיל את ההמרות – הכינו מייל מעוצב והציעו לנוטש להשלים את התהליך, אפשר וכדאי להוסיף הנחה לתמריץ. ועוד המלצה – שאלו את הנוטש מדוע לא השלימו את תהליך הקניה. תוכלו ללמוד מכך הרבה על חווית הקניה אצלכם ולשפר.
אל תדחו את שליחת המייל לנוטש, "הכו בברזל בעודו חם". ככל שהזמן יעבור, כך פוחת הסיכוי שהנוטש אכן ישלים את הרכישה.

 

– הוסיפו מוצרים משלימים

אם יש לכם חנות אופנה, כדאי להוסיף למכירה אביזרים ונעליים, כך אם לקוחה רוצה שמלה, תשמחו להמליץ לה על עוד פריטים שישלימו את המראה, וכך תוכלו להגדיל את סכום ההזמנה הממוצעת בחנות שלכם.

 

– הציעו מוצרים משודרגים (ויקרים יותר)

אתם בטח מכירים את השיטה של מקדונלד להגדיל את השתיה ב- 1.9, בחנות שלכם אתם יכולים להציע מוצר דומה למה שהגולש רואה, אך עשוי מחומרים איכותיים יותר/עשוי בשיטה קפדנית יותר, למשל אם יש לכם חנות אופנה, במקום חולצה העשויה פוליאסטר, הגיעו ללקוחה לקנות חולצת משי יחודית, עשויה בעבודת יד.
על מנת שתוכלו להציע מוצר מושדרג ללקוח עליכם להקפיד כי המוצר המוצע יהיה דומה וקשור למוצר המקורי (חולצת משי במקום פוליאסטר) ולא להגזים בפערי המחיר (מי שתיכננה לקנות חולצה ב- 100 ₪, כנראה לא תקנה חולצה ב- 500 ₪ מיוחדת ואיכותית ככל שתהיה).

 

– הוסיפו צ'אט אונליין

כאשר אתם בחנות פיזית, מתעניינים במוצר מסויים ויש לכם שאלה, אתם מייד ניגשים לאחד מאנשי הצוות ושואלים, לאחר התשובה, קל לכם יותר לקבל החלטת קניה. כאשר אתם בחנות וירטואלית, הצ'אט מחליף את איש הצוות, וזמין לענות לכל שאלה שיש למבקר, ובכך מגדיל מאד את יכולת קבלת ההחלטות של המבקר.

 

– הוסיפו תוכן מעניין בחנות

תוכן רלוונטי לקהל המטרה שלכם יעזור לכם מאד בקידום החנות בגוגל וליצור מוניטין של מומחים בנושא, מה שכמובן יגדיל את ההמרות בחנות. צרו בלוג מקצועי בחנות והוסיפו לשם תוכן מגוון – תמונות, סרטונים ומאמרים.

 

– הוסיפו מקום להשראת פידבק וציון

בטח רובכם מכירים את איביי, אמזון ושאר המרקטפלייסים – מה ההבדל שם בין חנות שמוכרת המון לחנות שכמעט לא מוכרת – בין היתר כמות הפידבקים והציונים שהרוכשים השאירו. ככל שיש יותר פידבקים וציונים, כך המבקר ירגיש בטוח יותר לקנות וזה כמובן משפיע מאד מאד על החלטת הקניה שלו.

 

– הוסיפו ערוצי מכירה נוספים

ככל שיהיו לכם יותר ערוצי מכירה, כך תוכלו למכור יותר. למשל אם יש לכם חנות לתכשיטים יחודיים, מומלץ לפתוח חנות גם באחד (או יותר) מהמרקט פלייסים (אטסי, אמזון, איביי וכו), כך תוכלו להגיע גם ללקוחות בכל העולם.
נצלו את הרשתות החברתיות והעוצמה שלהם: פתחו חנות בפייסבוק והשתמשו בעוד רשתות חברתיות לקידום ופרסום.

 

– היו חדשניים ומעודכנים

היו עם האצבע על הדופק עם מה שקורה בתחום בהם אתם פועלים, התעדכנו בטרנדים חדשים, חידושים והמצאות ודאגו להביא פריטים עדכניים וחדשניים לחנות שלכם, וכמובן לתקשר זאת היטב, כך תוכלו להנות מזכות הראשונים ולהחשב כמובילים ועדכניים.

 

– התייחסו לחגים ואירועים וצרו מבצעים אטרקטיביים

כל חג ואירוע הם סיבה למסיבה ולמבצע. מעבר לחגים ה"רגילים" (ראש השנה, פסח וכו) יש את האירועים המיוחדים: יום הפיצה, יום האישה, צרו מבצעים רלוונטיים ומיוחדים המתייחסים לאירוע המיוחד (אפשר ומומלץ להשתמש בהומור) מומלץ להתייחס לאירועים גם בפוסטים שאתם מעלים לרשתות החברתיות.

 

– קדמו את החנות הוירטואלית בתשלום

החשיפה האורגנית בפייסבוק עומדת היום על אחוזים בודדים בלבד, ויקח הרבה זמן עד שגוגל יאנדקס את התוכן שלכם ויקדם אותו בדירוגים, ואם אין לכם זמן לחכות, תצטרכו להשקיע כסף בקידום החנות הוירטואלית שלכם על מנת לקבל תוצאות מיידיות.

בהצלחה.

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!