fbpx

איך לבצע ניתוח מתחרים של החנות הוירטואלית שלכם?

איך לבצע ניתוח מתחרים של החנות הוירטואלית שלכם?

 

אתם רוצים להקים חנות וירטואלית או שיש לכם אחת וחושבים שאתם היחידים?
אז זהו שלא. לכל עסק ולא משנה באיזה תחום יש מתחרים ומעקב אחריהם הוא חיוני וחשוב ביותר להמשך קיום החנות ושגשוגה. איך לבצע ניתוח מתחרים של החנות הוירטואלית שלכם? הנה הדרך לעשות זאת

לפני מספר שנים הקימו כמה חבר'ה עסק מצליח למכירת חולצות מודפסות עם סמל בית הספר. אך להפתעתם, תוך זמן קצר בלבד הצליחה רשת אופנה גדולה להעתיק את הפורמט  ולהוסיף את השירות הזה בכל אחד מסניפיה הרבים ולמעשה חיסלה את העסק שלהם. הרעיון שלהם היה נפלא ונתן מענה לצורך רחב, אך החבר'ה לא הבינו עד כמה המתחרים שלהם עוקבים בדריכות אחרי כל מה שקורה בתחום ההלבשה ועד כמה קל יהיה ל"גנוב" להם את הרעיון ואפילו לשפר אותו.

לכן לא משנה אם יש לכם חנות וירטואלית או שאתם רוצים להקים אחת – אתם חייבים לעקוב אחר המתחרים שלכם ובאופן שוטף, זה הכרחי להמשך קיום החנות והצלחתה.

ניתוח המתחרים יכול לעזור לכם גם ב-
– קבלת החלטות שיווקיות מושכלות יותר
– זיהוי מגמות בתעשייה
– ליצור מקור השוואה לעצמכם
– קביעת אסטרטגיית התמחור שלכם
– לגלות דרכים חדשות לדבר עם הלקוחות שלכם
– למצוא "חורים, בשוק וגם לוודא שיש שוק ב,חורים"

איך מתחילים לעקוב אחר המתחרים?

1. חלקו את המתחרים שלכם לקטגוריות

יש מספר דרכים לזהות את המתחרים העיקריים שלכם: התחילו עם חיפוש פשוט של שם העסק שלך, רעיון המוצר והקטגוריה. משם בדקו רשתות חברתיות, ארגונים וקהילות אונליין. מומלץ להכין קובץ אקסל ולרכז את כל המידע.

כאשר אתם מוצאים את המתחרים, כדאי לקטלג אותם למספר רבדים, ממתחרים ישירים ועד לאלה שעדיין לא מתחרים מולך, אך בקלות יכולים לעשות זאת.
הנה דרך קלה איך לקטלג את המתחרים שלך:
* מתחרים ראשונים – אלו מתחרים ישירים שאומר שאו שהם מכוונים לקהל זהה לשלך או בעלי מוצר דומה או שניהם.
* מתחרים שניים – יתכן ואלו מציעים גרסה יקרה או זולה יותר משלך או שמוכרים מוצר דומה לשלך לקהל אחר.
* מתחרים שלישיים – כולל עסקים הקשורים לשלך. זה יכול להיות מוצרים משלימים, קרובים ודומים.

2. בחינת אתרי המתחרים וחווית הלקוח

לאחר שזיהיתם את המתחרים, הגיע הזמן לנתח את האתרים שלהם ומומלץ להתחיל עם בדיקה דקדקנית של הדברים הבאים:
המוצרים באתר:
– כמה מוצרים יש להם באתר? לאילו קטגוריות הם מחולקים?
– כמה טובות תמונות המוצרים שלכם? כיצד הם מציגים את המוצרים שלהם ועוזרים לתקשר פרטים?
– עד כמה מפורט תיאור המוצר שלהם, איזה מידע הם מוסיפים ומה חסר?
– האם יש להם מוצרים מיוחדים? אם כן, כיצד הם מתומחרים?

תוכן ורשימת תפוצה
– האם הם מנסים לבנות רשימת תפוצה עם הרשמה לניוזלטר? כיצד הם מקדמים זאת?
– האם יש להם בלוג? ואם כן – באיזה תדירות מעלים אליו משהו? איזה סוג של מידע הם נותנים?
– האם קיים תוכן נוסף באתר? (סרטונים, תמונות)
– האם הם שולחים מייל לאחר נטישת עגלה? אם כן, מה הוא מכיל? האם יש הצעה מעניינית?

מחירים
– מה רמת המחירים באתר?
– האם יש מבצעים? כיצד הם מתוקשרים ומה אופיים?
– איזה מידע מכילים הבאנרים שלהם למבצעים? אילו יתרונות המצבעים האלו מציעים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.

משלוחים והחזרות
– מה מדיניות המשלוחים? האם יש אופציה למשלוח חינם?
– כיצד הם מתייחסים להחזרות?
– היכן מפורסמת המדיניות הזאת?

חווית משתמש
– האם אתר יפה ונוח לשימוש? מה מיוחד בו?
– האם האתר שלהם רספונסיבי?
– כיצד ניתן ליצור קשר ואילו אמצעים הם מציעים? כמה זמן פועל השירות לקוחות שלהם?
– כמה זמן לוקח להם לענות למיילים? צאט וצורות אחרות של תקשורת?

אלו רק שאלות להתחלה, ותוך כדי בדיקה בטח יעלו שאלות נוספות. כל אתר יהיה אחר בהתאם לשוק בו הוא פועל ולקהל אליו מנסה להגיע.

The successful man is the one who finds out what is the matter with his business before his competitors do – Roy L. Smith

3. זיהוי מיצוב השוק של המתחרים

על ידי זיהוי אסטרטגיית המיצוב של המתחרים תוכלו להתחיל לחוש את דרישות השוק והציפויות.
הסתכלו על האתר שלהם והמסרים השיווקים ושאלו את עצמכם:
– מה לקוחות קונים מהם? מה הדגש אצלהם – על המחירים או על החוויה?
– כיצד הם מבדלים את המוצרים שלהם מהאחרים? אילו תכונות ויתרונות הם מדגישים בעיקר במסרים השיווקיים?
– מה הופך את המוצר שלהם לייחודי? (לפי מה שהם אומרים)
השאלות יוכלו לעזור לכם להבין למי המתחרים שלהם מדברים וכיצד הם ממצבים את עצמם בתוך השוק, זה יעזור מאד כאשר אתם תחשבו על מיצוב העסק שלכם.

על מנת לאסוף כמה שיותר מידע כדאי:
– להרשם לניוזלטר שלהם: כיצד הם מתקשרים.
– לעקוב אחר הבלוג שלהם – ראו איזה סוג של תוכן הם מוסיפים ואיזו תדירות.
– לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות – קבלו את התחושה כיצד הם מדברים ומשרתים את הלקוחות שלהם.
– לרכוש מוצר שלהם: בדקו את המוצר בעצמכם וראו כמה זמן לוקח להם לשלוח את החבילה, וכיצד היא נראית.
– להוסיף מוצר לעגלה, לנטוש אותה ולבדוק את תהליך הצ'קאאוט – האם הם שולחים מייל לנוטשים, ואם כן – מה מבנה המייל והשפה?

4. מחירים

אסטרטגיית המחיר היא אחד האספקטים החשובים ביותר לעסק אונליין ולעיתים גם היתרון התחרותי.
יש מספר גורמים לחשוב עליהם כאשר קובעים את המחיר לעסק שלכם והמקום הטוב ביותר להתחיל הוא להסתכל על המתחרים שלכם, תוכלו ללמוד כמה הלקוחות שלהם מוכנים לשלם ותבינו אילו מחירים יכולים לעבוד גם עבור העסק שלכם.

5. מדיניות משלוחים

לעלות המשלוח ומהירותו יש חשיבות קריטית בעיני הלקוחות וחשוב מאד שתוכלו להציע להם לפחות את מה שהמתחרים שלכם מציעים, ותמיד כדאי יותר (אם זה עדיין רווחי).
לכן חשוב מאד לבחון בשלב זה כיצד המתחרים שלהם מתמודדים עם נושא המשלוחים וכיצד מתקשרים דברים יוצאי דופן.
אם אתכם לא יכולים להרשות לעצמכם מחיר משלוח תחרותי בהתחלה, מה הדברים הקטנים שאתם יכולים להציע או לעשות אחרת לפצות על כך? (פרסונליזציה, כרטיס מתנה וכו).

6. בדקו את הביקורות

ראו אילו ביקורות המתחרים קיבלו, מפידבקים על המוצרים, על האתר גם דרך תגובות ברשתות החברתיות ובבלוג.
מתוך כך ראו עד כמה המתחרה מתייחס ללקוחות שלו.
אם אתם רואים הרבה ביקורות על מוצר דומה לשלכם זה סימן טוב שיש התעניינות.
נתחו את הביקורות: על מה התשבוחות או התלונות: מוצר, שירות, משלוחים, איכות – יוכל לעזור לכם לבדל את המוצר והשירות שלכם.

7. בדקו את המדיות החברתיות

בדקו את הפרופילים שלהם במדיות החברתיות וראו מה עובד אצלו טוב ומה לא, אם זה נראה ממש טוב כדאי ללמוד ממנו ולראות כיצד אפשר יהיה להתעלות מעליו וכיצד אתה תוכל, בדרך אחרת, להיות בקשר עם הלקוחות שלך.
אם למתחרים שלכם אין הרבה עוקבים זה יכול להוות סימן שהשוק חלק, או שהם לא משתמשים במדיות החברתיות או שפשוט יש מקום לעסק שלך להתערבב עם הלקוחות.
הסתכלו על כל הרשתות ושאלו:
– מה הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות באופן כללי?
– באיזו רשת הם משתמשים הכי הרבה?
– כיצד הם מדברים עם הלקוחות שלהם?
– באיזו תדירות הם תקשרים?
– באיזו תדירות הם מעלים תוכן?
– באילו ערוצים הם לא פועלים? האם יש כאן הזדמנות עבורכם?
– אילו תכנים הם מעלים?
– באיזה אחוז מהתכנים הם מתייחסים לעסק שלהם?
– ואיזה אחוז ההתייחסות היא רק על העלאת המעורבות של העוקבים?
בדקו גם מקורות אחרים: פורומים, בלוגים, קבוצות וכו.

8. השתמשו בכלים האלו כבונוס:
– רוצים לדעת כמה זמן המתחרים שלכם בעסק: בדקו את הדומיין, את המידע שהם מפיצים
– לראות את מי הם מעסיקים – אילו משרות הם מאיישים, זה יכול הלראות על בריאות העסק, וכן לתת תחושה על בריאות העסק.
– השארו מעודכנים- GOOGLE ALERT יכול לשלוח לכם מיילים ועדכונים בהתבסס על מילותת מפתח, הוסיפו אתה מתחרים שלכם בנוסף לעסק שלכם על מנת לקבל עדכונים. וכן בקשו עדכונים לגבי התעשיה בה אתם פועלים.
ניתוח המתחרים לא אומר שאתם צריכים כל הזמן לארוב להם, אבל חשוב מאד לבדוק את הפעילות שלהם ושל הקטגוריה על מנת לזהות שינויים ומגמות.

יש לכם שאלות בנושא? רוצים לקבוע פגישת ייעוץ חינם? צרו איתנו קשר

 

שיתוף הפוסט

צרו איתי קשר

בואו נתחיל!