שיווק מיילים מוצלח: 10 המדדים שיגידו לכם אם אתם בדרך הנכונה

שיווק מיילים נחשב כבר שנים רבות לערוץ השיווקי היעיל ביותר. החזר השקעה חלומי, אוטמציות נפלאות שעובדות עבור העסק ללא מגע יד אדם, קשר ישיר עם לקוחות פטנציאליים ובפועל והשורה התחתונה, החשובה מכל, יותר לקוחות והכנסות לעסק.

אבל על מנת שהערוץ הנפלא הזה יעבוד, צריך להשקיע בתוכן איכותי, בעבודה שוטפת ו…בניתוח קבוע של המדדים והתוצאות. ניתוח של המדדים יעזור לכם לדעת אם אתם בדרך הנכונה, מה עובד טוב ומה לא ומה צריך לשפר.

שיווק מיילים מוצלח: קבלו את  10 המדדים החשובים שיעזרו לכם לדעת אם אתם בדרך הנכונה

 

שיווק מיילים נחשב כבר שנים לאחד מערוצי השיווק היעילים ביותר, עם החזר השקעה מעולה, יכולת לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. אך על מנת שהערוץ הזה יצליח, צריך לעשות את הדברים כמו שצריך.
איך עושים שיווק מיילים מוצלח? עוקבים אחרי המדדים החשובים ומשפרים כל הזמן.
רוצים שיווק מיילים מוצלח: עקבו אחר המדדים האלה

 

1. שיעור פתיחה

אחוז הנמענים שפותחים את המייל שלך מתוך סך המיילים שנשלחו
מצין את האפקטיביות של שורת הנושא שלך ואת העניין הכולל בדוא"ל שלך.
הצעות לשיפור: לקרוא את הפוסט החשוב שכתבתי בנושא ולהשתמש במילים מושכות.
לעשות a/b טסטינג לכמה שורות נושא ולהבין מה הסגנון שעובד טוב יותר.
שינוי שם השולח: הוספה של שם פרטי מעבר לשם החברה יכולה ליצור תחושה אישית יותר ולגרום לנמען לפתוח את המייל

 

2. שיעור הקלקה  (CTR)

הוא כמה מהודעות ששלחת (ויש בהן קישורים) אכן נלחצו.
שיעור הקליקים  מצביע על ביצועי המייל
חשיבות: מודד את האפקטיביות של תוכן האימייל שלך ועד כמה הוא מניע מעורבות.
הצעות לשיפור במקרה של אחוז ההקלקות נמוך: הוספה קריאה לפועלה באופן בולט (להגיש את המשפט, להוסיף כפתורים) יתכן והבעיה היא שהמסר לא עבר, אפשר לשכתב

 

3. שיעור המרה

אחוז הנמענים שהשלימו פעולה רצויה (כגון ביצוע רכישה או הרשמה לשירות) לאחר לחיצה על קישור בדוא"ל שלך
חשיבות: מתאם ישירות עם הצלחת מסע הפרסום שלך בהשגת יעדיו.
הצעות לשיפור: הבלטת הפעולה הרצויה, הדגשת התועלות מהשלמת הפעולה, לודוא מראש שההצעה אטרקטיבית מספיק לקהל שלך

 

4. שיעור אי העברה לתיבה

אחוז המיילים שלא ניתן היה להעביר לתיבת הדואר הנכנס של הנמען.
חשיבות: עוזר לזהות בעיות באיכות רשימת הדוא"ל שלך ובבעיות מסירה.
הצעות לשיפור: לוודא ששורת הנושא והמייל אינם בעלי אופי ספאמי, להסיר כאלו שביקשו הסרה, לא לקנות רשימות מיילים.

 

5. שיעור unsubscribe

אחוז הנמענים שביטלו את ההרשמה לרשימת המיילים שלך לאחר שקיבלו אימייל.
מספקת תובנה עד כמה המותג והתוכן שלך מתחברים עם הקהל שלך.
הצעות לשיפור: להפחית את תדירות המיילים, לחשוב על תכנים טובים ואיכותיים יותר שיתאימו לקהל שלך יותר,

 

6. שיעור תלונות דואר זבל

אחוז הנמענים שסימנו את האימייל שלך כדואר זבל
שיעורי תלונות גבוהים על דואר זבל עלולים לפגוע במוניטין השולח שלך ולהשפיע על יכולת המסירה.
הצעות לשיפור: לקרוא את הפוסט הזה

 

7. קצב צמיחה רשימה

הקצב שבו רשימת הנמענים שלך גדלה בזמן מוגדר.
חשיבות: מציינת את האפקטיביות של מאמצי בניית הרשימה שלך ואת הבריאות הכללית של רשימת המיילים שלך.
הצעות לשיפור: רשימת המיילים היא דבר דינמי, ולאורך הזמן, אם לא מתווספים נמענים היא תתכווץ ולכן חשוב לפעול באופן קבוע להגדלתה.
אם הרשימה לא גדלה בקצב הרצוי או לא גדלה בכלל, מומלץ לצאת בקמפיין ספציפי ולתת בונוס לנרשמים, להוסיף פופ אפ באתר וגם כאן לתת בונוס כלשהו.

 

8. קצב העברה/שיתוף

אחוז הנמענים שהעבירו את האימייל שלך או שיתפו אותו באמצעות מדיה חברתית.
חשיבות: משקף עד כמה התוכן שלך מרתק וניתן לשיתוף.
הצעות לשיפור: אם רוצים להפוך את המיילים לשיתופיים יותר, כדאי לתת הטבה כלשהי שהנמען ירצה לחלוק אותה עם אחרים.

 

9. החזר ROI (החזר על השקעה)

ההכנסה הכוללת שנוצרה ממסעות הפרסום שלך במיילים בהשוואה לעלות הפעלתם.
חשיבות: המדד האולטימטיבי ליעילות הפיננסית של שיווק האימייל שלך.
הצעות לשיפור: החזר ההשקעה הממוצע בשיווק מיילים הוא 36$ על כל 1$ שהושקע. אם האחוזים אצלך נמוכים במיוחד מומלץ: לפעול להגדלת הרשימה. ככל שיש יותר נמענים, כך הסיכוי גדל שהם ירכשו ויתחברו למותג שלך.
לשפר את ההצעה שלך ולהבליט אותה וכן לקצר את הדרך עד ליעד (למשל אם על מנת לרכוש ממך משהו הנמען צריך לעבור כמה תחנות, למלא טפסים וכו – הסיכוי שהוא ישלים את הרכישה קטן עם כל משימה נוספת בדרך.

 

10. שיעור מעורבות

משלב מספר מדדים כמו שיעור פתיחה, שיעור קליקים ושיעור המרות כדי לתת תמונה כוללת של מידת המעורבות של הקהל שלך
.חשיבות: מספק תצוגה מקיפה של ביצועי האימייל שלך.

 

רוצים שיווק מיילים מוצלח? צרו איתי קשר

 

רוצה גם אימייל מרקטינג שמביא תוצאות? צרו קשר