אימייל מרקטינג – טיפים חשובים שיעזרו לכם לכתוב שורות נושא מעולות ומסקרנות.
שורת הנושא של האימייל היא הדבר הראשון שרואים שפותחים את תיבת המייל. אנו מקבלים המון אימיילים בכל יום, שורות שורות של אימייל. שורת נושא מעניינת ומסקרנת היא זו שגורמת לפתיחת המייל ולכן היא חשובה מתמיד והיא המפתח ליצירת שיעור פתיחה גבוהים ותורמת רבות להצלחת ערוץ ה אימייל מרקטינג כולו.
לא משנה כמה מתוחכמים או מעוצבים היטב האימיילים שלך, הם לא יהיו שווים כלום אם הקהל שלכם לא פותח את המייל.
השקעת חשיבה וזמן בכתיבת שורת נושא מעולה ומסקרנת תעזור לך לגרום ליותר לקוחות לפתוח את המייל ולהמשיך לקרוא (או לרכוש, לקבוע פגישה – תלוי מה מטרת המייל ומה אתם מבקשים בו).
אך איך כותבים שורת נושא מעולה?
הנה כמה טיפים חשובים :
– קצר וקולע
הרבה מהאנשים קוראים מיילים דרך הנייד, ושם אין מקום להרבות במילים. שורת הנושא ארוכה מאד, טובה ככל שתהיה לא תשרת אתכם כי .. פשוט לא יראו אותה. וודאו כי שורת הנושא שלכם קצרה וקולעת עדיף פחות מ-40 תווים או בערך חמש עד שבע מילים. לעיתים דווקא שורות נושא עם מילה שתיים בלבד יכולות להתבלט ולהשיג את מירב הפתיחות.
– היזהרו מספאם
שורות נושא המנסות למכור באגרסיביות הן בסיכוי/סיכון הגבוה ביותר להיות מסומן כדואר זבל ולעבור לשם אוטומטית, אפילו מבלי שהנמען יראה את המייל המושקע שלכם.
לכן הימנעו מריבוי סימני פיסוק כמו סימני קריאה מרובים, או שפה פרסומית גלויה כמו "קנה עכשיו", "זכיתם", "מגיע לכם כסף חזרה" וכו.
– שאלו שאלות פתוחות
שאלות הן דרך מצוינת למקד את תשומת הלב של הקוראים ולעורר את סקרנותם. הקוראים ירצו לפתוח את המייל בחיפוש אחר תשובה.
– צרו תחושת דחיפות והוסיפו (הגבלת) זמן
אנחנו אוהבים לדחות דברים, אבל כאשר יש לנו דד ליין – אנחנו נכנסים לפעולה ומפחדים לפספס (מכירים את FOMO- FEAR OF MISSING OUT??). אם אתם מציעים הטבה, הוסיפו בשורת הנושא עד מתי אפשר לקבל אותה. טקטיקת המועד הקצר יוצרת תחושת דחיפות המעודדת את הקוראים לתת עדיפות למייל שלכם.
אסטרטגיית קידום מכירות מוצלחת, עבור אירוע או הצעה מיוחדת, תכלול ככל הנראה סדרה של מיילים. אתם יכולים לשלוח הודעה ראשונית, ליידע אנשים על תאריך קרוב. ככל שהמועד האחרון מתקרב, הזכירו למשתמשים את המבצע בדוא"ל מעקב "הזדמנות אחרונה". אל תחששו לעשות את זמן האספקה קצר כמו 24 שעות.
– כולם אוהבים טיזרים
טיזרים מעוררים עניין וסקרנות, הרי משהו גדול וחשוב עומד להתרחש בקרוב. למשל " בעוד שבועיים תנחת כאן הקולקציה הכי מדוברת בעיר…". נסו לחשוב על משהו שיתפוס את הקוראים שלכם ויעורר את העניין שלהם.
– קראו לפעולה
רבים מאיתנו מגיבים כאשר נותנים לנו הוראה. אם במייל שלכם יש קריאה ישירה לפעולה, זה יעודד אותם לפעול ולעשות את מה שאתם מבקשים.
– שתפו משהו בעל ערך
אנחנו תמיד רוצים משהו בשבילנו, שיתנו לנו, יפנקו אותנו. לכן מומלץ להעשיר את הנמענים שלכם, שתפו איתם משהו בעל ערך, חשבו על מה שנמענים שלכם צריכים כרגע, והתייחסו לזה בשורת הנושא. למשל "20 טיפים חשובים שיגדילו לכם את הרווחים".
– הוסיפו אימוג'י
האימוג'ים הקטנים והחמודים האלה מושכים הרבה תשומת לב למייל שלכם וקוטעים את רצף הטקסט שאנו רואים כאשר אנו פותחים את תיבת המייל שלנו. לכן מומלץ להוסיף אימוג'י לשורת הנושא. חשוב שהוא יהיה רלוונטי ולא להגזים, אחד שניים וזהו.
– הומור טוב לנפש ו..לפתיחת מיילים
רוב שורות הנושא במיילים שלנו הן רציניות. מה שה אומר שאם אתם יכולים לכתוב שורת נושא מצחיקה או אפילו מעוררת חיוך, תקבלו הרבה תשומת לב (חיובית). בהתאם לשפה של העסק שלכם והמיצוב שלכם אתם יכולים להשתמש במשחקי מילים והלצות ולעורר מעורבות מהנמענים שלכם.
– אמרו משהו לא צפוי או מסקרן
אנשים הם סקרנים ואוהבים דברים לא צפויים. הוספת משהו שונה/מיוחד/לא צפוי יכולה בהחלט לעורר את הסקרנות ואת הרצון להמשיך לקרוא. זה יכול להיות כל דבר, החל מעובדה לא ידועה על התעשייה שלך, סטטיסטיקה מרימת גבות, או סתם משהו שאנשים לא רגילים לקרוא במיילים שלכם.
– השתמשו במילים מושכות
הוסיפו בשורת הנושא שלכם מילים מושכות תשומת לב.
הנה כמה המלצות למילים: חינם, חדש, בלעדי, לזמן מוגבל, % הנחה, סודי, ייחודי, רק עד ___ שעות/ימים, עכשיו, מהפכני, חדשני, מדהים/מופלא, מהר, לראשונה, מפתיע, יוצא דופן.
וכמה דוגמאות לשורות נושא מעולות:
דוגמאות לשורת נושא עם שאלה:
-מילים מושכות
" רוצים לקבל טבעת חינם? "
(גם שאלה וגם המילה המושכת "חינם").
ושאלות שמצביעות על בעיה נפוצה- "מתקשים למצוא את המתנה המושלמת עבור [אמא/אבא]?"
– סקרנות
" אל תפתחו את המייל הזה כשאתם עומדים"
מה מכיל המייל שיפיל אותי מהרגליים, חייבים לפתוח מייל כזה.
קריאה לפעולה –
"רק ל- 24 שעות הקרובות: הרשמו עכשיו וקבלו 10% הנחה"
(שילוב של הגבלת זמן ויצירת תחושת דחיפות, קריאה לפעולה וגם הנחה)
הטיזר–
" 10 הסודות למראה עור נפלא שגם קים קרדשיאן היתה רוצה לדעת"
( גם כאן יש שילוב של מספר אלמטים: מעורר סקרנות, מילה משכנת "סוד" וגם שימוש במספר שתמיד עושה טוב.)
ההכרזה–
שורות הנושא לא צריכות להיות מסובכות, במיוחד אם המטרה של האימייל שלכם היא פשוט להכריז על משהו חדש" חדש. לאור הביקוש הרב, אנחנו פתוחים עד מאוחר! "
הומור –
"לא ללקק אותו, קרם אנטי אייג'ינג טבעי חדש מתמציות פירות"
ההומור מקליל את "האווירה" וגם מעביר מסר חשוב לחובבות הדברים הטבעיים.
לסיכום:
שורת הנושא היא מה שתגרום לנמענים שלכם לפתוח את המיילים. שורת נושא טובה צריכה לעורר סקרנות ורצון לפתוח את המייל. אנו ממליצים מאד להשקיע מחשבה בכתיבה. זה יכול לעשות הבדל אדיר.
חשבו שכל נמען שפותח את המייל וקורא את התוכן יכול להיות לקוח פוטנציאלי לרכישת השירות או המוצרים שלכם.
לא יודעים לכתוב שורות נושא טובות? תנו למקצוענים לעשות זאת – צרו קשר עכשיו.
עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם
אימייל מרקטינג לחנויות וירטואליות – האוטומציות החשובות.